دستگاه لیزر تیتانیوم بهترین دستگاه لیزر رفع موهای زائد، از دید متخصصان این حوزه.

کاربردهای اصلی دستگاه لیزر تیتانیوم چیست؟

دستگاه لیزر تیتانیوم یکی از بهترین و محبوب­ترین دستگاه­های لیزر دفع موهای زائد در دنیا محسوب می­شود. محبوبیت این دستگاه نسبت به سایر رقبا دلایل فراوانی دارد که در ادامه به آن­ها می­پردازیم.

دفع موهای زائد یک دغدغه قدیمی و پرمخاطره

امروزه افزایش تعداد بانوان شاغل و کاهش زمان مفید بانوان در خانه باعث شده است تا آن­ها برای رفع برخی مشکلاتشان به دنبال راه‌حل‌های سریع و زود بازده باشند. رفع موهای زائد نیز یکی از این مشکلات است که همه افراد به ­خصوص بانوان با آن درگیر هستند.

اثر مستقیم پیشرفت علم و تکنولوژی در زندگی روزمره

بیش از 2 دهه است که پیشرفت تکنولوژی این معضل را رفع کرده است و یک راهکار آسان، ماندگار و بدون درد را در برابر شما قرار داده است.

در واقع دانشمندان توانستند با بهره­ گیری از علم فوتونیک و ساخت لیزرها در طول موج­های مختلفی که میزان انرژی آن­ها برای بدن انسان بی­ضرر باشد، به حل یک مشکل دیرینه کمک کنند.

در ابتدا استفاده از دستگاه­های لیزر جهت دفع موهای زائد تنها در کلینیک­های تخصصی انجام می­شد، اما با پیشرفت فناوری­هایی مانند IPL و SHR امکان ساخت لیزرهایی با ایمنی بیشتر و کم خطر برای استفاده در خانه فراهم شد. هر کدام از دستگاه­های مورد استفاده در کلینیک­ها و دستگاه­های لیزر خانگی مزایا و معایب خاص خود را دارند.

نگاهی اجمالی به دستگاه لیزر تیتانیوم

از دستگاه لیزر تیتانیوم به ­عنوان بهترین دستگاه لیزر نام­برده می­شود. یکی از مهم­ترین علت­های این محبوبیت دسترسی به سه طول موج مشخص با سه انرژی متفاوت در این دستگاه است.

در واقع سه لیزر تک طول موجِ اندی­­یگ (Nd:YAG)، لیزر دایود و لیزر الکساندریت در لیزر تیتانیوم تعبیه شده ­اند که هر کدام در یک بخش و برای یک نوع پوست و مو خاص مورد استفاده قرار می­گیرند؛ بنابراین شما با هر رنگ پوست و مو که دارید می­توانید از این لیزر استفاده کنید.

یک ویژگی مهم دیگر این دستگاه لیزر، اسپات سایز یا قطر لکه بزرگ است که باعث می­شود لیزر سطح مقطع نسبتاً بالایی را تحت تابش قرار دهد و این موضوع سبب صرفه ­جویی در وقت می­شود.

شاید بتوان گفت مهم­ترین علت توصیه متخصصان به استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم، بهره ­گیری از فناوری SHR باشد. این فناوری که به­ عنوان فناوری پیشرفته ­تر IPL در دستگاه­های لیزر امروزی مورد استفاده قرار می­گیرد، تمامی مضرات و مشکلات پوستی پس از استفاده را از بین می­برد و در اکثر مواقع هیچ گزارشی مبنی بر التهاب، سوزش و … دریافت نشده است.

از دیگر ویژگی­های مهم و قابل توجه این لیزر، سیستم خنک کننده بسیار مجهز و مؤثر این دستگاه است. وجود این سیستم خنک کننده در دستگاه علاوه ­بر آن­که با خنک کردن سطوح بدن، سبب بهبود عملکرد دستگاه می­شود، از هرگونه سوزش حین استفاده نیز جلوگیری می­کند.

دستگاه لیزر تیتانیومچرا اکثر متخصصان حوزه پوست و مو استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم را توصیه می­کنند؟

با توجه به افزایش تعداد کلینیک­های دفع موهای زائد و هم­چنین افزایش دستگاه­های مورد استفاده که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، جمع ­آوری اطلاعات و مشورت با متخصصان این حوزه قبل از مراجعه به کلینیک­ها امری مهم و ضروری به نظر می­رسد.

در ادامه به علل تخصصی برجستگی و محبوبیت دستگاه لیزر تیتانیوم خواهیم می­پردازیم تا شما با یک دید باز و اطلاعات علمی کامل انتخاب کنید.

آنچه دستگاه لیزر تیتانیوم را از سایر رقبا مجزا می­کند

بهره ­گیری از سه لیزر قدرتمند

دستگاه لیزر تیتانیوم شامل لیزر الکساندریت با طول موج 755 نانومتر، لیزر دایود با طول 810 نانومتر و لیزر اندی­یگ با طول موج 1064 نانومتر است. وجود این سه طول موج در لیزر تیتانیوم سبب می­شود تا دستگاه لیزر قادر باشد موهای زائد را با هر رنگی و روی هر نوع پوستی از بین ببرد.

اگر شما از دستگاه لیزر الکساندریت استفاده کنید، این لیزر تنها قادر است موهای با ضخامت کم و قهوه­ای یا مشکی رنگ را روی پوست­های سفید تا سبزه معمولی از بین ببرد. پرتو ساطع شده از این لیزر، توانایی فعالیت روی پوست­های تیره و موهای ضخیم را ندارد و در این حالت دستگاه کارایی خود را از دست می­دهد.

لیزر دایود هم مانند لیزر الکساندریت به‌تنهایی نمی­تواند تمام موهای زائد بدن شما را از بین ببرد و تنها در بعضی از نواحی بدن شما کارگر خواهد بود. این لیزر برای موهای کمی ضخیم و پوست­های سبزه مناسب است.

لیزر اندی­یگ، با طول موج 1064 نانومتر، یکی از قدیمی­ترین لیزرهای کشف شده در حوزه فوتونیک است. این لیزر نسبت به بسیاری از لیزرهای پیشرفته کنونی انرژی کمتری دارد اما برای دفع موهای زائد بسیار مناسب است.

در واقع لیزر اندی­یگ به دلیل طول موج بلندی که دارد، زمان نسبتاً بالایی را در اختیار دارد تا بتواند با ملانین­های مو بره م­کنش کند و سبب افزایش دمای فولیکول­ها و در نهایت از بین رفتن آن­ها شود. به همین سبب از این لیزر در دستگاه لیزر تیتانیوم برای از بین بردن موهای ضخیم و هم­چنین پوست­های بسیار تیره و برنزه استفاده می­شود.

بنابراین رنگ پوست و ضخامت موهای زائد نواحی مختلف بدن شما، هنگام استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم اهمیت ندارد و این دستگاه با سه طول موج خود قادر است موهای زائد بدن شما را از بین ببرد.

اپراتورها و متخصصان دستگاه، با توجه به رنگ پوست و ضخامت و رنگ مو هر ناحیه، دستگاه را روی طول موج مناسب تنظیم میکنند و شما بدون هیچ نگرانی می­توانید اطمینان داشته باشید که پس از یک دوره استفاده از این دستگاه موهای زائد شما بین خواهد رفت.

هم­چنین علاوه­بر موهای زائدی که رشد کرده ­اند، این دستگاه قادر است تا موهای اصطلاحاً زیرپوستی را که از سطح پوست خارج نشده و روی پوست شما لک ایجاد کرده­اند را از بین ببرد. برای بسیاری از بانوان که با موهای زیرپوستی درگیر هستند، این موضوع بسیار مهم است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که سازندگان هیچ­کدام از دستگاه­های لیزر نمی­توانند ادعا کنند که پس از گذراندن دوره، تمام موهای زائد بدن شما از بین خواهد رفت، لیزر تیتانیوم نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما شما می­توانید اطمینان داشته باشید که پس از یک دوره استفاده از این دستگاه تا حدود 95 درصد موهای زائد شما از بین خواهد رفت.

اسپات سایز بزرگ نسبت به سایر دستگاه­ها

اسپات سایز با قطر لکه یکی از فاکتورهای مهم در بررسی لیزرها به­ شمار می­رود. لیزری که بتواند یک اسپات سایز بزرگ با پراکندگی یک­نواخت انرژی را در اختیار شما قرار دهد، یک لیزر خوب محسوب می­شود.

اسپات لیزر تیتانیوم برابر 4 سانتی­متر مربع است، یعنی با هر بار تابش روی پوست شما؛ این مساحت تحت پرتوهای لیزر قرار میگیرد. این عمل باعث می­شود تا زمان کمتری صرف شود و در مدت زمان کوتاهی تمام نواحی بدن شما تحت تابش قرار گیرد.

نکته مهم در این موضوع، یک­نواختی پراکندگی انرژی در تمام این 4 سانتی­متر مربع است. اگر این یک نواختی وجود نداشته باشد و بخش زیادی از انرژی لیزر در مرکز لکه باشد، علاوه بر پایین آمدن کارایی دستگاه و افزایش زمان، سوزش و گاهی سوختگی به ­خصوص در نواحی حساس بدن می­شود.

لیزرهای تیتانیوم علاوه بر اسپات سایز بزرگ، پراکندگی انرژی بسیار مناسبی دارند و شما می­توانید اطمینان داشته باشد که پوست شما پس از مجاورت با پرتوی این لیزر دچار هیچ­گونه آسیبی نخواهد شد.

به­ کارگیری فناوری SHR (Super Hair Removal)، نقطه عطف دستگاه لیزر تیتانیوم

یکی از تفاوت­های مهم و اساسی لیزرهای مورد استفاده در رفع موهای زائد، میزان پیشرفت و استفاده آن­ها از فناوری­های به­ روز در این حوزه است. فناوری SHR تقریباً آخرین فناوری ارائه شده در این حوزه است که مبنی آن اصلاح و دفع موهای زائد بدون هیچگونه درد و عوارض جانبی است.

یک تکنولوژی مهم قبل از ابداع فناوری SHR

پیش از فناوری SHR، استفاده از فناوری IPL رایج بود. این فناوری مزایای بسیاری دارد که از جمله آن­ها می­توان به تابش یک طیف از طول موج به سطح پوست اشاره کرد. این تابش طیفی سبب می­شود تا پوست به ­صورت انتخابی برخی از طول­ موج­ها را جذب کرده و باعث تأثیر روی فولیکول مو شود.

چرا استفاده از فناوری IPL کم شد؟

فناوری IPL در کنار مزایای بسیار، دارای دو ایراد مهم و اساسی بود: اول اینکه زمان زیادی صرف جذب پرتو توسط ملانین و تأثیر روی فولیکول­های مو و در نهایت از بین رفتن آن­ها می­شد؛ و دوم این افزایش زمان سبب آسیب دیدن پوست­های نازک و حساس و ایجاد سوزش و خارش پوست می­شد.

فناوری SHR، امکان یک تجربه عالی و بدون درد از دفع موهای زائد را فراهم می­کند

در فناوری SHR پوست شما توسط پرتوهای کم­ انرژی و چند پالسی مورد تابش قرار می­گیرد. در واقع در فناوری­های پیشین برای هر ناحیه از تک پالس با انرژی بالا استفاده می­شد، اما در SHR انرژی پرتوهای کاهش پیدا کرده و تعداد پرتو افزایش پیدا کرده است.

در این حالت حدود 50 درصد انرژی ارسالی توسط ملانین­ها جذب شده و روی فولیکول­های پوست اثر می­گذارند؛ بنابراین به­ جای این­که فولیکول­های مو با تک پالس پر انرژی تحت تأثیر قرار داده شوند و از بین بروند از پالس­های کم انرژی با تکرار استفاده می­شود.

ایمنی این روش برای پوست بسیار بالا است و به‌ندرت گزارش شده است که پس از استفاده مشکلاتی نظیر سوزش، التهاب، خارش و … به وجود آمده است.

دستگاه لیزر تیتانیومبهره ­گیری از یک سیستم خنک کننده قوی در دستگاه لیزر تیتانیوم

با توجه به اینکه پوست شما در مجاورت پرتوهای پرانرژی لیزری قرار می­گیرد، اگر از یک خنک کننده مناسب در کنار پرتو استفاده نشود، امکان ایجاد سوزش و التهاب تا حد بسیار بالایی وجود دارد.

در لیزرهای تیتانیوم از سیستم خنک کننده Ice Plus، برای خنک کردن سطح پوست استفاده می­شود.

نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که یک سنسور تشخیص دما روی هندپیس دستگاه لیزر تعبیه شده است، هنگامی که دمای پوست از میزان تعیین شده بیشتر شود، سیستم خنک کننده شروع به کار می­کند و یک جریان هوای خنک و مطبوع در اطراف هندپیس ایجاد می­کند.

جریان هوای ایجاد شده سبب می­شود نه­ تنها شما احساس سوزش در ناحیه تابش لیزر را نداشته باشید، بلکه یک حسی خوشایند از تماس هوای خنک با پوست خود را تجربه کنید.

هم­چنین حضور این سیستم خنک کننده هیچ خللی در کار دستگاه وارد نمی­کند و حتی با خنک نگه‌داشتن پوست در اطراف ناحیه تحت تابش، باعث بهبود عملکرد لیزر نیز می­شود.

دوره استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم چقدر است؟

این دوره وابسته به نوع و رنگ پوست، ضخامت و رنگ موها، سبک زندگی، تغذیه و بسیاری از عوامل دیگر، برای هر شخص متفاوت خواهد بود اما به ­طور معمول در اکثر افراد پس از یک دوره 6 ماهه، بیش از 95 درصد از موهای زائد از بین می­روند.

امکان بازگشت یا رشد دوباره موهای زائد نیز به عوامل گفته شده و هم­چنین به تغییرات هورمونی فرد بستگی دارد اما در اکثر افراد چون فولیکول­های مو آسیب دیده ­اند، امکان رشد مجدد برای آن­ها وجود ندارد و موهای زائد دیگر بازنمی­گردند.

چه افرادی می­توانند از این دستگاه لیزر تیتانیوم استفاده کنند؟

همه افراد با هر رنگ پوست و مویی می­توانند از این دستگاه استفاده کنند و به دلیل سه طول موج بودن دستگاه، هیچ محدودیتی برای استفاده از این دستگاه وجود ندارد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که همواره توصیه می­شود بانوان باردار، افراد مبتلا به دیابت، کسانی که مشکلات هورمونی دارند یا قرص­هایی مانند راکوتان مصرف می­کنند، از هیچ­کدام از دستگاه­های لیزر استفاده نکنند.

شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *