اگر به دنبال یک راه­ حل آسان و مطمئن برای داشتن پوستی صاف و شفاف هستید، دستگاه لیزر کیوسوئیچ، این زیبایی و شفافیت را به شما هدیه می­دهد.

از دیرباز تاکنون یکی از مهم­ترین دغدغه­ های افراد به­ خصوص بانوان، حفظ و ترمیم زیبایی و طراوت پوستشان است. اگر شما چشمان زیبایی داشته باشید و یا بینی قلمی و عروسکی داشته باشید اما پوستتان صاف و شفاف نباشد، زیبایی سایر اجزا دیده نخواهد شد.

امروزه با توجه به زندگی ماشینی و صنعتی پوست شما در طول روز در معرض انواع آلودگی­ها قرار دارد که هرکدام می­توانند اثرات مخربی روی پوست شما داشته باشند و در طولانی مدت تأثیراتی مانند جوش و لک را روی پوست شما به­ جای بگذارند.

سبک زندگی، تغذیه نامناسب و استفاده بیش‌ازحد لوازم آرایشی را نیز می­توان در از بین رفتن سلامت پوست و ایجاد جوش و لک، بسیار تأثیرگذار دانست. تمامی این موارد تأثیر بسزایی روی زیبایی و در نتیجه اعتمادبه ­نفس شما خواهد داشت.

از طرفی برخی از افراد در یک دوره از زندگی خود تصمیماتی می­گیرند که پس از مدتی پشیمان شده و می­خواهند اثر آن تصمیمات را از زندگی خود پاک کنند. ایجاد طراح­های مختلف با استفاده از تاتو یکی از این تصمیمات است که در یک دوره از زندگی برخی از جوانان بسیار رایج است.

استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ راه­ حل اساسی و بسیار کاربردی برای تمامی مشکلات نام­برده است و شما به ­راحتی میتوانید با چند جلسه درمانی این دستگاه زیبایی ازدست‌رفته پوست خود را بازگردانید بدون آن­که مجبور شوید به­ صورت طولانی مدت از روش­های معمولی مانند کرم­های لایه ­بردار استفاده کنید.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ بهترین و آسان­ترین راه ­حل درمانی برای مشکلات پوستی

متخصصان و پژوهشگران فعال در حوزه پوست و زیبایی همواره تلاش می­کنند تا راه ­حل­های آسان و در دسترسی را برای ترمیم پوست­های آسیب‌دیده ارائه دهند.

استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از این روش­ها است که شما با استفاده از آن می­توانید بدون نیاز به جراحی، تحمل استرس ناشی از بیهوشی و مشکلات و معایب پس از آن بسیاری از مشکلات پوستی خود را حل کنید و از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید.

هم­چنین اگر با چین­وچرک ایجاد شده روی پوست که یکی از پیامدهای طبیعی افزایش سن است مشکل دارید، می­توانید از این دستگاه جهت جوان­سازی پوست خود نیز استفاده کنید. افزایش سن به­ طور طبیعی کاهش تولید کلاژن در پوست را به ­دنبال دارد و کمبود کلاژن نیز باعث ایجاد چین­ وچروک و شل­ شدگی پوست می­شود.

لیزر کیوسوئیچ می­تواند با تحریک پروتئین­های سازنده کلاژن، روند ساخت کلاژن را تسریع کند و از این طریق به جوان­ شدن و شادابی هرچه بیش­تر پوست شما کمک کند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچانواع دستگاه­های لیزر کیوسوئیچ مورد استفاده در حوزه زیبایی و پوست

همان­طور که از نام دستگاه مشخص است، از پرتوهای تولیدی لیزر یا همان باریکه فوتون­های پرانرژی در آن استفاده می­شود. باتوجه به نوع و محیط بهره لیزر مورد استفاده طول موج تولیدی توسط هر لیزر متفاوت است. به‌طورکلی در دستگاه­ لیزر کیوسوئیچ بر مبنای استفاده از سه نوع لیزر طراحی می­شوند:

  • لیزر رابی یا یاقوت:

طول موج: ۶۹۴ نانومتر، عمق نفوذ: سطحی و دوره پالس: ۲۰ تا ۴۰ نانوثانیه

  • لیزر الکساندرایت:

طول موج: ۷۵۵ نانومتر، عمق نفوذ: نیمه عمقی و دوره پالس: ۵۰ تا ۱۰۰ نانوثانیه

  • لیزر اندی­یگ (Nd:YAG):

طول موج: 1064 و 532 نانومتر، عمق نفوذ: عمقی و دوره پالس 5 تا 10 نانوثانیه

بهترین نوع دستگاه لیزر کیوسوئیچ:

انتخاب بهترین دستگاه لیزر در حوزه پوست و زیبایی کار بسیار سختی است و به پارامترهای زیادی ازجمله شرکت تولیدکننده دستگاه، سال تولید، امکانات و تجهیزات موجود در دستگاه مانند تعداد هندپیس­ها و عوامل بسیار دیگری وابسته است.

اما تجربه نشان می­دهد نتایج استفاده از لیزر اندی­یگ به ­عنوان منبع تولید پرتو در دستگاه­ها لیزر کیوسوئیچ، بهتر و رضایت­ بخش­تر از سایر لیزر­ها بوده ­است.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر کیوسوئیچ

روش درمانی استفاده شده در این دستگاه بر مبنای عملکرد سلول­های ایمنی بدن طراحی شده است. به این­صورت که پرتو لیزر بسته به طول موج آن به یکی از لایه­ های درم (Derm) یا اپیدرم (Epiderm) نفوذ می­کند و با پیگمنتاسیون­های رنگی مختلف با طول موج­های متفاوت برهم ­کنش می­کند و سبب شکستن اجزای آن­ها و رنگ­دانه­ های لکه­ های پوستی  و تتوهای زیرپوست می‌شود.

پس از هر بار تابش لیزر به پوست، بخشی از این رنگ­دانه­ ها که میان رنگ­دانه­ ها اصلی پوست نفوذ کرده ­اند می­شکنند و به قطعات بسیار ریز تقسیم می­شوند. پس از تقسیم این رنگ­دانه ­ها به اجزای بسیار ریز، سلول­های ایمنی بدن آن­ها را از بین می­برند، درواقع این سلول­ها بخش­های مرده پوست را می­خورند و از این طریق این رنگ­ها به­ طور کامل دفع می­شود.

این فرایند در هر جلسه درمانی تا از بین رفتن کامل اثرات تتو و لک­ها انجام می­شود.

دستگاه لیزر کیوسوئیچکاربردهای مختلف لیزر کیوسوئیچ

  • رفع کک‌ومک و تیرگی پوست
  • رفع خال‌های مادرزادی
  • از بین بردن لک­های خورشیدی روی بازو یا سایر نواحی بدن
  • تسریع کلاژن سازی و کمک به جوان­سازی پوست
  • بهبود منافذ باز پوست
  • رفع تیرگی­های ایجاد شده روی پوست
  • پاک کردن تاتو
  • از بین بردن لک‌های ایجاد شده در دوران حاملگی
  • از بین بردن التهابات و جای زخم، آکنه و اسکار
  • درمان ملاسما
  • از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت
  • از بین بردن خط­هایی که در اثر چاقی و لاغری روی پوست ایجاد شده است
  • درمان چروک نای پوستی
  • درمان انواع قارچ ناخن

تمامی مشکلات و ضایعات پوستی ذکرشده با دستگاه لیزر کیوسوئیچ قابل درمان هستند و شما برای درمان هرکدام از موارد ذکر شده می­توانید با خیال راحت این لیزر را انتخاب کنید و از نتایج عالی آن لذت ببرید.

مهم­ترین مزیت استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

مهم­ترین و اصلی­ترین مزیت استفاده از این دستگاه به ­خصوص برای کسانی که می­خواهند طرح تتو خود را پاک کنند، کم خطر بودن آن است.

برای پاک کردن طرح تتو روش­های بسیاری نظیر درم ابرژن، سال ابرژن، فریز، لیزر دی اکسید کربن، جراحی و … وجود دارد که هیچ­کدام به ­اندازه استفاده از این دستگاه لیزر کم­ خطر نیستند و میزان اثربخشی این روش­ها نیز به‌مراتب از دستگاه لیزر کیوسوئیچ پایین­تر است.

بنابراین می­توان گفت استفاده از این دستگاه لیزر کم ­خطرترین و بهترین روش ممکن برای حذف آثار تتو از روی پوست شما است.

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ می­توان به نتایج رضایت‌بخش آن برای اکثر افراد اشاره کرد. طبق تحقیقات انجام گرفته بیش از 80 درصد افرادی که برای کاربردهای مختلف از این دستگاه استفاده کرده ­اند، از نتایج آن رضایت کامل داشتند.

عوارض استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

باتوجه به این­که در درمان­های لیزری از پرتوهای قدرتمند با انرژی بالا استفاده می­شود، بسته به نوع مشکل این پرتوها پس از برخورد با پوست کمی التهاب ایجاد می­کنند که کاملاً طبیعی بوده و پس از مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

پس از استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ نیز برخی عوارض شایع وجود دارد که با رعایت نکات گفته شده طی مدت کوتاهی از بین رفته و مشکل­ ساز نخواهد بود.

از جمله این عوارض می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد التهاب و تغییر رنگ پوست
  • ایجاد دانه­های قهوه­ ای رنگ روی پوست
  • سوزش و سوزن سوزن شدن پوست
  • خارش پوست

نکته مهم در شناخت عوارض پس از استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ آن است که اگر پس از استفاده زخم یا عفونت روی پوستتان ایجاد شد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

قبل از شروع درمان با دستگاه لیزر کیوسوئیچ باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • تا سه روز قبل از تابش پرتو لیزر، از هیچ­گونه کرم یا صابون لایه ­برداری که باعث افزایش حساسیت پوست شما شود، استفاده نکنید.
  • پیش از استفاده از دستگاه لیزر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • با توجه به این­که پرتوهای لیزر باریکه ­های پرانرژی نور هستند، برخورد آن­ها با پوست شما ممکن است باعث ایجاد کمی درد و سوزش شود. به همین دلیل قبل از استفاده از لیزر از پماد یا ژل­ها بی­حسی روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

طول درمان استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ چقدر است؟

مدت و تعداد جلسات درمانی در موارد استفاده از این دستگاه بسته به نوع کاربرد و ناحیه مورد استفاده متفاوت است. به ­عنوان مثال برای رفع کامل یک طرح تتو که رنگ قرمز یا مشکی در آن وجود دارد، به دلایل فیزیکی تعداد جلسات بیشتری نسبت به سایر طرح­ها وجود دارد.

هم­چنین تعداد جلسات درمانی برای از بین بردن خال­های مادرزادی بیش­تر از سایر کاربردها است. به­ طورکلی معمولاً تعداد جلسات و فواصل هر یک طبق جدول زیر تعیین می­شود، مگر در موارد استثنایی که با مشورت متخصص تعداد جلسات می­تواند کمتر یا بیش­تر باشد.

چه ­کسانی نباید از دستگاه لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند؟

  • بانوان باردار
  • کسانی­که سابقه بیماری کلوئیدی دارند. (بیماری کلوئیدی: پس از ایجاد زخم روی پوست، گوشت اضافه روی پوست به وجود می­ آید.)
  • افرادی که در حال مصرف قرص راکوتان هستند یا در 6 ماه گذشته از آن استفاده کرده ­اند.
  • کسانی­که به‌تازگی از با هر کدام از روش­های طبیعی یا غیرطبیعی پوست خود را برنزه کرده ­اند.
  • افرادی که بیماری پوستی و یا عفونت پوستی دارند.
  • کسانی­که در گذشته سابقه تبخال یا بیماری پوستی این­ چنینی را دارند نیز حتماً پس از مشورت با پزشک متخصص از لیزر استفاده کنند.

آیا استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ باعث ایجاد سرطان می­شود؟

یک تفکر عامیانه و غیر علمی میان برخی از افراد وجود دارد که معتقدند استفاده از پرتو لیزر برای کارهای درمانی نظیرجوانسازی، رفع لک، دفع موهای زائد و … باعث تحریک سلول­های بدن و رشد بی­رویه­ آن­ها و در نهایت سرطان می­شود.

از نظر علم پزشکی و پرتوشناسی این تفکر کاملاً غلط و غیر واقعی است، زیرا پرتوهای مورد استفاده در این­گونه درمان­ها انرژی لازم برای نفوذ به داخل بدن را ندارند و تنها در لایه­ های پوست نفوذ می­کنند و برای سلول­های پوستی نیز هیچ خطر و مشکلی به­ وجود نمی­ آورند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچمراقبت­های پس از استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ

رعایت نکات زیر برای آن­که نتیجه مطلوبی از پروسه درمانی خود بگیرید و دچار عوارض پس از استفاده از لیزر نشوید بسیار مهم و ضروری است.

  • پس از جلسات درمانی تا 3 روز تحت تابش مستقیم نور خورشید و هر منبع گرمایی دیگری قرار نگیرید.
  • به التهابات و زخم­های ایجاد شده روی پوست دست نزنید و از خاراندن یا کندن پوست این نواحی خودداری کنید.
  • اگر پس از جلسه درمانی زخمی روی ناحیه مورد نظر ایجاد شد، با رعایت کامل نکات بهداشتی روی زخم را بپوشانید تا هیچ آلودگی روی زخم ننشیند.
  • از پمادها و داروها تجویز شده توسط دکتر به­ طور مرتب استفاده کنید
  • هنگام استحمام از شستن ناحیه درمانی با لیزر با آب داغ و شوینده­ های شیمیایی قوی خودداری کنید.
  • سعی کنید در طول مدت درمان به استخر و یا سونا نروید.
  • از هیچ دارو یا لوازم آرایشی روی ناحیه مورد نظر، بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید.

سخن آخر

استفاده بهینه از آن­چه پیشرفت علم و تکنولوژی در اختیار ما قرار می­دهد، کاری عقلانی و منطقی است. دستگاه­ها لیزر نیز یکی دستاوردهای مهم و مفید پیشرفت علم هستند که در دهه­ ها گذشته کمک­ها فراوانی به بشریت کرده­اند.

شما می­توانید با بهره­ گیری صحیح از دستگاه لیزر کیوسوئیچ بسیاری از مشکلات پوستی خود را درمان کنید که تا پیش از این راه ­حلی برای درمان­ آن­ها وجود نداشت. تنها این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از شروع جلسات درمانی، از خوش­ سابقه بودن کلینیک مورد نظر، تخصص پزشک و مهارت اپراتور اطمینان کامل را داشته باشید.

شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *