داشتن پوستی صاف و شفاف، همواره یکی از مهم­ترین دغدغه­ های بانوان محسوب می­شود. دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس یک دستاورد مهم و پرثمر در حوزه پوست و زیبایی به­ حساب می ­آید که پوستی صاف، نرم و شفاف را به شما هدیه می­دهد.

زمانی­که دغدغه افراد یک جامعه به سمت یک موضوع متمایل باشد، پیشرفت علم و تکنولوژی نیز در آن عرصه بیشتر و چشم گیرتر خواهد بود. به­ عنوان مثال امروزه اکثر افراد به­ خصوص بانوان به حوزه پوست و زیبایی اهمیت فراوانی می­دهند، بنابراین شرکت­های بزرگ تجاری دنیا نیز در این حوزه فعالیت می­کنند و انواع لوازم آرایشی، دستگاه­های لیزر موهای زائد و … را تولید و وارد بازار می­کنند.

یکی از حوزه ­هایی که پیشرفت فناوری در آن بسیار چشم­گیر بوده و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است، استفاده از دستگاه­های لیزر برای حذف موهای زائد است. با توجه به مقالات علمی موجود در ژورنا­ل­های معتبر علمی، تحقیقات فراوانی در سال­های گذشته روی این موضوع صورت گرفته و نتایج بسیار قابل قبولی را نیز به همراه داشته است.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس جدیدترین دستاورد حوزه پوست و زیبایی

با توجه به نیاز و استقبال مردم از دستگاه­های لیزر موهای زائد و هم­چنین برخی مشکلات و عوارض ناشی از آن­ها، محققان و صنعت­گران این حوزه تلاش کردند تا یک دستگاه کامل، با حداقل عوارض و مشکلات را وارد بازار کنند. به‌جرئت می­توان گفت دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس از تمام جوانب علمی و فناوری، بهینه­ سازی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، یک بسته کامل از آن­چه مورد نیاز شماست

همه مردم برای خرید یک وسیله یا استفاده از خدمات یک دستگاه، سعی می­کنند کامل­ترین آن را انتخاب کنند. به­ عنوان مثال در آشپزی از دستگاه­های چندکاره ­ای استفاده می­کنند قابلیت خردکردن، میکس­کردن مواد را هم­زمان باهم داشته باشد.

در انتخاب یک دستگاه لیزر مناسب برای موهای زائد نیز این چنین است و توصیه می­شود که از دستگاه­هایی استفاده کنید که چندین قابلیت و امکانات را به ­صورت هم­زمان در اختیار شما قرار می­دهند. دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه­های لیزر موهای زائد است که دارای چندین ویژگی مهم و قابل توجه به­ صورت هم­زمان است.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس در یک نگاه کلی

مهم­ترین ویژگی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، استفاده از سه طول موج به­ صورت هم­زمان است. امکان استفاده از سه طول موج مهم و کاربردی 755، 808 و 1064 نانومتر به ­صورت هم­زمان در این دستگاه فراهم است و شما به­ راحتی می­توانید از طول موج متناسب با نیازتان استفاده کنید. در ادامه به­ تفصیل به استفاده از این قابلیت و مزیت­های آن می­پردازیم.

قابلیت بسیار مهم دیگری که در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس وجود دارد، بهره­ گیری از یک سیستم خنک­ کننده قوی به­نام TEC است که در تمام لحظات استفاده از لیزر دمای پوست را پایین نگه­ می­دارد و از هر نوع سوزش و التهاب جلوگیری می­کند.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس هم­چنین از فناوری SHR (Super Hair Removal) استفاده می­کند. استفاده از این فناوری سبب میشود تا شما تجربه بدون دردی را داشته باشید.

طبق گزارشات ثبت شده استفاده از این دستگاه لیزر نسبت به سایر دستگاه­ها میزان اثرگذاری بسیار خوبی دارد و استفاده‌کنندگان از این لیزر درصد بالای حذف موهای زائد را پس از اتمام دوره گزارش کرده ­اند.

بررسی دقیق و فنی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

آشنایی دقیق با مؤلفه‌ها و پارامترهای مهم یک دستگاه لیزر به شما کمک می­کند تا انتخاب بهتر و متناسب­تری داشته باشید. هم­چنین این اطلاعات برای صاحبان کلینیک­های زیبایی قصد خرید دستگاه لیزر برای را دارند نیز بسیار مفید خواهد بود و آن­ها میتوانند با آشنایی و کسب اطلاعات دقیق در این زمینه دستگاه لیزری مطابق با نیاز، هزینه و پرسودی را انتخاب کنند که رضایت مشتریان را نیز به­ همراه داشته باشد.

استفاده از 3 طول موج هم­زمان در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

از منظر فیزیکی و علم فوتونیک، مهم­ترین مشخصه یک دستگاه لیزر، طول موج دستگاه محسوب می­شود و لیزرها با طول موجشان شناخته می­شوند. برای تولید یک پرتو لیزری با طول موج­های مختلف از منابع مختلفی استفاده می­شود. به­ عنوان مثال در لیزر­های دیودی از یک نیمه ­هادی، در لیزرهای حالت جامد از یک بلور جامد به­ عنوان محیط بهره لیزری استفاده می­شود.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس به دستگاه لیزر دیودی معروف است و از نیمه­ هادی­ها برای تولید هر سه طول موج استفاده می­شود که با تغییر پارامترهای نیمه ­هادی­ها می­توان این طول موج­ها را تنظیم کرد. این ویژگی، تفاوت مهمی میان دستگاه­ لیزر پلاتینیوم پلاس و سایر دستگاه­های چند طول موجی است.

طول موج 755 نانومتر یا طول موج الکساندرایت

این طول موج که یکی از طول موج­های مهم و پرکاربرد در ساخت دستگاه­های لیزر است، از محیط­های بهره متفاوتی مانند محیط­های گازی یا نیمه­ هادی­ها تولید می­شود. باتوجه به این­که اولین بار از این طول موج در دستگاه لیزر الکساندرایت استفاده شد، به طول موج الکساندرایت نیز معروف است.

طول موج 755 نانومتر کوتاه­ترین طول موجی است که در دستگاه­های لیزر مورد استفاده قرار می­گیرد، به­ همین دلیل قدرتمندترین آن­ها نیز از نظر انرژی محسوب می­شود. از این­رو از این طول موج برای از بین بردن موهای تیره و قهوه ­ای پوست­های روشن استفاده می­شود تا کم­ترین سوزش و درد را به همراه داشته باشد.

طبق تجربه بسیاری از کسانی­که با پوست روشن از این طول موج برای دفع موهای زائد استفاده کرده ­اند، اثربخشی این طول موج روی پوست­های سفید بسیار بالا است و به تمام کسانی پوست سفید و موهای تیره دارند توصیه می­شود. به­ همین دلیل از این طول موج در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس استفاده شده است.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاسطول موج 808 نانومتر یا طول موج دایود

دستگاه لیزر دایود، یک دستگاه لیزر قدرتمند و پرطرفدار به­ خصوص در میان ایرانیان محسوب می­شود. علت این محبوبیت تطابق بسیار خوب طول موج و انرژی این لیزر برای رنگ پوست اکثر ایرانیان است که پوست­های کمی تیره و سبزه دارند.

طول موج مورد استفاده در لیزر دایود در محدوده 800 تا 820 نانومتر قرار دارد. این طول موج برای از بین بردن موهای ضخیم روی اکثر پوست­ها به‌جز پوست­های خیلی تیره و برنزه بسیار مناسب است.

استفاده از دستگاه لیزر دایود به تمام کسانی که در طیف پوستی 1 تا 5 قرار دارند توصیه می­شود. هم­چنین باتوجه به انرژی و عمق نفوذ مناسب آن، برای از بین بردن موهای زائد ضخیم بدن آقایان نیز بسیار مناسب است و در طرفداران بسیاری نیز در میان آقایان دارد. به ­همین دلیل نیز در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس از آن بهره گرفته شده است.

طول موج 1064 نانومتر یا طول موج اندی­یگ (Nd:YAG)

طول موج 1064 نانومتر، با عمق نفوذ بالا مخصوص افراد با پوست تیره تولید شده ­است. حساسیت استفاده از پرتو لیزر برای حذف موهای زائد در افرادی که پوست تیره دارند، به دلیل سرعت جذب پرتو توسط پوست، بسیار بالا است. به­ همین دلیل این افراد نمی­توانند از طول موج­های 755 و 808 نانومتر استفاده کنند، زیرا باعث ایجاد سوزش و سوختگی روی پوست آن­ها می­شود.

البته این طول موج برای سایر افراد با پوست­های روشن نیز کاربرد دارد اما سرعت عملکرد آن نسبت به دو طول موج قبلی پایین است، بنابراین زمان بیش­تری برای استفاده از آن مورد نیاز خواهد بود.

طول موج 1064 نانومتر برای استفاده افراد با رنگ پوست تیره و برنزه و یا نواحی تیره پوست بقیه افراد در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس قرار داده شده است.

مهم­ترین مزیت دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس با سه طول موج

استفاده هم­زمان سه طول موج در این دستگاه سبب می­شود تا مناسب استفاده افراد با هر رنگ پوستی باشد. هم­چنین برای افرادی که رنگ پوست یا ضخامت موهایشان در نقاط مختلف بدن متفاوت است بسیار کاربردی و مفید است.

به­ عنوان مثال افراد با رنگ پوست روشن و موهای قهوه ­ای از طول موج 755 نانومتر آن استفاده می­کنند و برای ناحیه زیر بغل که پوست آن نسبت به سایر مناطق تیره ­تر و ضخیم­تر است از طول موج 808 نانومتر بهره می­برند.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، مجهز به سیستم خنک‌کننده TEC

یکی از اساسی­ترین و مهم­ترین معیارهای انتخاب یک دستگاه لیزر، وجود سیستم خنک‌کننده قوی در آن است. باتوجه به این­که نحوه عملکرد تمام دستگاه­های لیزر مشابه و بر مبنای ایجاد حرارت در زیر پوست و تأثیر روی فولیکول­های مو است، در حین استفاده از دستگاه لیزر دمای پوست بالا رفته و احساس درد و سوزش به وجود می ­آید.

برای به حداقل رساندن این درد و سوزش از یک سیستم خنک‌کننده در کنار هندپیس لیزر استفاده می­شود. درواقع لیزر به­ طور هم­زمان هم یک ناحیه از پوست را گرم کرده و باعث از بین رفتن و تخریب فولیکول­های موجود در آن ناحیه می­شود و هم مناطق اطراف تحت تابش را خنک نگه می­دارد.

بهره ­گیری از یک سیستم خنک‌کننده هم­زمان، علاوه­ بر کاهش چشم­گیر درد و سوزش حین استفاده، با کاهش دمای نواحی اطراف، میزان اثربخشی لیزر را نیز افزایش می­دهد.

بهره ­گیری از فناوری SHR در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

فناوری SHR جدیدترین فناوری ابداع‌شده در دستگاه­های لیزر موهای زائد محسوب می­شود و مهم­ترین مزیت استفاده از آن کاهش درد و سوزش حین استفاده و هم­چنین افزایش اثربخشی لیزر است.

علت استفاده از لیزر، در حذف موهای زائد تولید پالس­های پرانرژی و متمرکز است. زمانی­که انرژی پالس بالا باشد، امکان درد و سوزش حین استفاده بسیار بالا است، به­ همین دلیل در دستگاه­های لیزر جدید از فناوری SHR بهره می­گیرند.

در این فناوری به­ جای تولید تک پالس­هایی با انرژی بالا، پالس­های متوالی با انرژی پایین­تر تولید می­شود؛ بنابراین فولیکول­های مو با انرژی کم­تر و زمان طولانی­تری تحت تابش قرار می­گیرند. نتایج نشان می­دهد استفاده از این روش نسبت به سایر روش­ها مانند IPL اثربخشی و رضایت بیش­تری به دنبال دارد.

دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس چه تفاوتی با پلاتینیوم دارد؟

تفاوت اساسی و مهم این دو دستگاه علاوه­ بر استفاده از سخت ­افزارهای پیشرفته­تر، بهره­ گیری از فناوری SHR در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس است که مزیت­های فراوانی را به لیزر پلاتینیوم پلاس بخشیده است.

مزیت­های استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

  • تجربه آسان و بدون درد: باتوجه به بهره­ گیری هم­زمان از دو تکنولوژی سیستم خنک‌کننده TEC و فناوری SHR، شما حین استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس کم­ترین میزان سوزش و درد را احساس خواهید کرد. این کاهش درد به ­قدری است که استفاده از این دستگاه را به ماساژ گرما نیز تشبیه می­کنند.
  • امکان استفاده همه افراد با هر رنگ پوستی: باتوجه به این­که در لیزر پلاتینیوم پلاس امکان استفاده از 3 طول موج به­ صورت هم‌زمان فراهم است، افراد با هر رنگ پوست و ضخامت مو می­توانند از این دستگاه استفاده کنند.
  • اثربخشی و ماندگاری نتایج: طبق نظرات ثبت شده از کسانی که تجربه استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس را دارند، میزان اثربخشی و ماندگاری نتایج این دستگاه لیزر بالا است و این لیزر توانسته تا حد بسیار خوبی موهای زائد را از بین ببرد.
  • لطافت و نرمی پوست، پس از استفاده: گاهی در برخی از لیزرهای مشاهده می­شود که افراد پس از استفاده از لیزر دچار خشکی و التهاب پوست می­شوند، این مورد نه ­تنها در دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس وجود ندارد، بلکه افراد پس از استفاده نرمی و لطافت کم­ نظیری را گزارش کرده ­اند.
  • رابط کاربری آسان: این مزیت برای خریداران دستگاه و اپراتور دستگاه بسیار مهم است. رابط کاربری این دستگاه بسیار آسان و زیبا طراحی‌شده است که به اپراتور کمک می­کند به‌آسانی و سرعت از تمامی امکانات دستگاه لیزر استفاده کند.
شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *