امروزه به دلیل احساس نیاز به یافتن یک دستگاه لیزر موهای زائد مناسب و هم­چنین تبلیغات فراوانی که در حوزه صورت می­گیرد، افراد آشنایی نسبتاً خوبی با دستگاه­ها دارند؛ اما باید توجه داشته باشید که همه تبلیغات باصداقت بیان نمی­شوند؛ بنابراین شما برای شناخت و انتخاب صحیح یک دستگاه لیزر مناسب باید به ­درستی تحقیق کنید.

هدف از نگارش این مقاله این است که شما خودتان در پایان بتوانید به این سؤال پاسخ دهید که کدام دستگاه لیزر موهای زائد نتایج بهتری دارد؟».

در این محتوا می خوانید:

چرا باید برای حذف موهای زائد، از دستگاه لیزر استفاده کنیم؟

امروزه همه افراد به دلایل گوناگون با مشکل کمبود وقت مواجه هستند. پای صحبت­های هرکسی که می­نشینیم می­گوید که زمان کافی برای انجام کارهایش را ندارد و مدام نگران است که آیا در پایان روز یا هفته به تمام کارهایشان می­رسد یا نه!

پیشرفت تکنولوژی بازهم به کمک انسان­ها آمده است و برای حل یکی از قدیمی­ترین مشکلات افراد به ­خصوص بانوان، یک راه ­حل آسان و ماندگار پیش پایمان گذاشته است.

روش­های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد که هرکدام از آن­ها مشکلات و دردسرهای خاص خود را دارند و درنهایت هم پس از مدت کوتاهی موهای زائد دوباره رشد می­کنند و این چرخه همواره ادامه دارد.

استفاده از یک دستگاه لیزر موهای زائد مناسب و با اثرگذاری بالا می­تواند شما را تا مدت­ها از شر موهای زائد خلاص کند و به شما زیبایی و شفافیت پوست و یک آرامش ­خاطر ماندگار هدیه دهد.

چگونه باید یک دستگاه لیزر موهای زائد مناسب انتخاب کنیم؟

بخشی از پاسخ این سؤال مربوط به خودتان است و بخش دیگر مربوط به دستگاه­های لیزری که هم­اکنون در این حوزه کاربرد دارند. درواقع دستگاه لیزر موهای زائدی که شما انتخاب می­کنید با مشخصات ظاهری مطابقت داشته باشد. مهم­ترین مشخصه ظاهری که شما باید به آن توجه کنید رنگ پوست شماست.

تأثیر رنگ پوست در انتخاب یک دستگاه لیزر موهای زائد مناسب

رنگ پوست یکی از مهم­ترین و تعیین‌کننده‌ترین فاکتورهای انتخاب دستگاه لیزر است. عدم توجه به این فاکتور می­تواند مشکلات فراوانی را برای شما به ­وجود بیاورد که شاید بتوان گفت کوچک­ترین این مشکلات صرف وقت و هزینه و عدم دستیابی به نتیجه مناسب و رضایت‌بخش است.

دستگاه لیزر موهای زائدکدام دستگاه لیزر موهای زائد برای چه رنگ پوستی مناسب است؟

رنگ پوست شما با سرعت و میزان و جذب پرتو لیزر توسط پوست، رابطه مستقیم دارد. به این صورت که طبق قوانین فیزیک هرچه رنگ پوست شما تیره­تر باشد، پرتو لیزر با سرعت و شدت بیشتری جذب می­شود.

ممکن است فکر کنید هر چه سرعت جذب بیش­تر باشد، بهتر است و زمان کم­تری صرف می­شود و با جذب انرژی بیش­تر نیز، احتمال تخریب فولیکول­های مو بیش­تر است؛ اما به چند دلیل در واقعیت این­طور نیست:

زمانی­که صحبت از جذب پرتو لیزر توسط پوست می­کنیم، باید توجه داشته باشیم که این جذب در چه سطحی از پوست انجام میشود. اگر جذب روی پوست و قبل از نفوذ انجام شود و سرعت به ­قدری بالا باشد که پرتو فرصت نفوذ به لایه زیر پوست را نداشته باشد، پرتو لیزر عملاً بی­فایده خواهد بود و تنها باعث ایجاد سوزش و در موارد خطرناک­تر سوختگی و آسیب عمیق به پوست می­شود.

بنابراین تنها جذب پرتو دستگاه لیزر موهای زائد، توسط پوست کافی نیست. طول موج پرتو فرودی روی پوست نسبت به رنگ پوست باید طوری تنظیم شود که فرصت نفوذ به لایه زیر پوست و ایجاد حرارت در این لایه را داشته باشد تا بتواند فولیکول­های مو را تخریب کند و رشد موهای زاد جلوگیری کند.

هر چه طول موج پرتو لیزر کوتاه­تر باشد، انرژی آن بیش­تر است و هر چه طول موج پرتو بلندتر باشد میزان انرژی آن پایین­تر و عمق نفوذ آن بیش­تر خواهد بود. شما باید این ویژگی لیزر را با رنگ پوست خود مطابقت دهید؛ یعنی هر چه پوست شما روشن­تر باشد، تسریعی در جذب پرتو صورت نخواهد گرفت و پرتو فرصت نفوذ به لایه زیرین پوست و ایجاد حرارت و برهم­کنش با فولیکولهای مو را خواهد داشت.

از طرفی هر چه پوست شما تیره­تر باشد، سرعت جذب پرتو لیزر افزایش خواهد یافت، بنابراین شما باید از یک دستگاه لیزر موهای زائد کم­ انرژی­تر با عمق نفوذ بیش­تر استفاده کنید.

دستگاه لیزر موهای زائد مناسب برای پوست­های روشن

اگر رنگ پوست شما روشن است و در تیپ یک تا سه قرار دارید، بهترین دستگاه لیزر مناسب برای شما، دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه­های لیزری است که از فناوری IPL بهره می­برند. البته افراد با رنگ پوست روشن می­توانند از سایر دستگاه­های لیزر نیز استفاده کنند اما میزان ماندگاری و تخریب فولیکول­های مو ممکن است، کم­تر باشد.

دستگاه لیزر الکساندرایت، یک دستگاه لیزر موهای زائد قدرتمند و سریع برای کسانی­که پوست روشن دارند

استفاده از دستگاه لیزر ا به کسانی که پوست روشن دارند با هر رنگ مویی توصیه می­شود. طول موج این لیزر 755 نانومتر است. این طول موج به ­راحتی توسط ملانین­های پوست­های روشن جذب می­شود. این پرتو هم­چنین انرژی و عمق نفوذ لازم برای ایجاد حرارت در لایه زیرپوست و از بین بردن فولیکول­های مو را دارد.

طول دوره استفاده از این دستگاه لیزر 6 تا 8 جلسه تعیین می­شود. پس از پایان این دوره نیز هر 6 ماه یک­بار برای تجدید اثر و از بین بردن فولیکول­های ترمیم ­شده، باید کلینیک مراجعه شود.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، یک انتخاب مناسب برای افرادی که پوست روشن دارند

در طی سال­های گذشته دستگاه­های لیزری برای حذف موهای زائد وارد بازار شد که امکان استفاده در خانه را فراهم کرد. فناوری به‌کاررفته در این دستگاه­ها فناوری IPL است. این تکنولوژی یکی از پیشرفته ­ترین تکنولوژی در حوزه حذف موهای زائد است ایمنی لازم برای استفاده در منزل را دارد.

در این دستگاه­ها از لامپ زنون به­ جای لیزر استفاده‌شده است. نور لامپ زنون که در بازه طول موجی مرئی و near IR قرار دارد، به پوست می­تابد. ملانین پوست شما طول موج مناسب را جذب کرده و مانند سایر دستگاه­های لیزر روی فولیکول­های مو تأثیر گذاشته و با ایجاد حرارت باعث تخریب آن­ها می­شود.

اگر شما پوست روشن دارید، می­توانید با خرید یک دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، به­ راحتی، با حفظ حریم شخصی و بدون منتظر ماندن در لیست کلینیک­های زیبایی، موهای زائد خود را حذف کنید.

دستگاه لیزر موهای زائد مناسب برای پوست­های سبزه

رنگ پوست اکثر ما ایرانیان سبزه است. درواقع اکثرا در دسته تیپ 3 و 4 قرار می­گیریم. تجربه نشان می­دهد بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای این رنگ پوست، دستگاه لیزر دایود است. تمامی نکته ­های گفته­ شده در مورد سرعت و میزان جذب پرتو، در مورد پرتو لیزر دایود با پوست­های تیپ 3 و 4 مطابقت دارد.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود، بهترین و اثربخش ­ترین دستگاه برای پوست­های کمی تیره یا سبزه

طول موج دستگاه لیزر دایود، 810 نانومتر و کمی بلندتر از لیزر الکساندرایت است؛ بنابراین هم عمق نفوذ لازم برای رسیدن به فولیکول­ها و هم انرژی لازم برای ایجاد حرارت و تخریب فولیکول­ها را دارد.

این دستگاه لیزر در میان سایر دستگاه­های لیزر بسیار قدرتمند است و توانایی حذف موهای زائد ضخیم را نیز دارد. به­ همین دلیل استفاده از این لیزر در میان آقایان رایج­تر است و دستگاه پرطرفداری در میان آقایان محسوب می­شود.

آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی به افراد با پوست سبزه توصیه می­شود؟

با توجه انرژی بالایی که پرتوهای لیزرهای خانگی دارد، امکان درد و سوزش حین استفاده برای افرادی که پوست سبزه دارند وجود دارد؛ اما این افراد نیز با رعایت ایمنی و استفاده از زل­ها بی‌حس‌کننده می­توانند از این دستگاه­ها استفاده کنند.

توصیه می­شود افراد با پوست سبزه، قبل از خرید دستگاه­ لیزر موهای زائد خانگی، با یک متخصص مشورت کنند و اقدامات ایمنی و نکات لازم را در نظر بگیرند و سپس اقدام به خرید و استفاده از این دستگاه­ها کنند.

دستگاه لیزر موهای زائد مناسب برای پوست­های تیره و برنزه

در گذشته افرادی با رنگ پوست تیره و برنزه با مشکلات فراوانی برای استفاده از دستگاه­های لیزر روبه­ رو بودند. از جمله این مشکلات می­توان به درد و سوزش حین استفاده از لیزر اشاره کرد؛ اما این مشکل نیز با پیشرفت تکنولوژی حل شد و محققان این حوزه از یک لیزر با طول موج بلندتر که انرژی لازم برای حذف موهای زائد را داشته باشد، استفاده کردند.

دستگاه لیزر موهای زائد اندی­یگ (Nd:YAG)، بهترین دستگاه لیزر برای کسانی که پوست تیره و برنزه دارند

دستگاه لیزر اندی­یگ، با طول موج 1064 نانومتر، مناسب کسانی است که پوست­های تیره و برنزه دارند. پرتو این لیزر بسیار قدرتمند است و عمق نفوذ بسیار خوبی در پوست­های تیره دارد. طول موج مناسب این لیزر باعث می­شود تا پرتو این لیزر پس از برخورد به پوست به ­سرعت جذب نشده و به داخل پوست نفوذ کند.

اکثر کسانی­که از این دستگاه لیزر استفاده کرده­اند، تجربه بدون درد و خوبی را گزارش کرده ­اند.

یک هشدار مهم برای کسانی که پوست تیره و برنزه دارند

افرادی که پوست تیره دارند، یا عادت به سولار و برنزه کردن پوست خود دارند به‌هیچ‌وجه نباید از دستگاه­های لیزر خانگی برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند. انرژی پرتو این دستگاه­ها برای پوست این افراد اصلاً مناسب نیست و در صورت استفاده ممکن است نتایج و اثرات زیان­باری را به­ دنبال داشته باشد.

دستگاه لیزر موهای زائداستفاده از دستگاه­های لیزر موهای زائد با چند طول موج، یک راه­کار ساده و آسان

پس از بروز مشکلات عدیده در استفاده از لیزرهای نامناسب برای پوست­هایی با رنگ­های مختلف، سازندگان این دستگاه­ها به فکر ساخت دستگاه­هایی با چند طول موج افتادند. درواقع شرکت­های سازنده دستگاه­های لیزر سعی کردند تا از چند طول موج در یک دستگاه استفاده کنند که قابلیت سوئیچ میان طول موج­ها به‌راحتی فراهم باشد.

چندین دستگاه لیزر از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم (Soprano Titanium)، ICE Platina Plus و ICE Platinum با این ویژگی تولید شد که نتایج بسیار اثربخشی داشتند.

استفاده از یک دستگاه لیزر موهای زائد چند طول موجی چه مزیت­هایی دارد؟

دستگاه­های لیزر چند طول موجی، علاوه ­بر آن­که مشکل افراد با رنگ پوست تیره را حل کردند، به افرادی که در نواحی مختلف بدنشان تغییر رنگ داشتند نیز کمک کردند. در میان افراد مختلف به‌وفور مشاهده می­شود که رنگ بعضی از نواحی بدن تیره­ تر از نواحی دیگر است.

این افراد هنگام استفاده از دستگاه­های تک طول موج دچار مشکل می­شدند و مجبور بودند عوارضی مانند احساس درد و سوزش را در نواحی تیره ­تر تحمل­ کنند؛ اما حالا با استفاده از دستگاه­هایی که به ­طور هم­زمان از فناوری لیزر الکساندرایت، دایود و اندییگ بهره می­برند، این مشکل حل ‌شده است.

به ­عنوان مثال در دستگاهی مانند دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم، 3 طول موج 755 نانومتر، 810 نانومتر و 10 64 نانومتر به­ طور هم­زمان در دسترس است و اپراتور می­تواند به ­راحتی در هر ناحیه از طول موج مناسب استفاده کند.

یک مزیت مهم دیگری که استفاده از این دستگاه­ها دارد، حذف موهای زائد با هر ضخامتی است. در دستگاه­ها تک طول موج در صورت تغییر ضخامت مو، امکان افزایش انرژی پرتو تا حد معینی وجود دارد که به پوست آسیب نرسد؛ اما در این دستگاه­ها با تغییر طول موج و انتخاب یک طول موج با انرژی بیشتر می­توان اطمینان داشت که موهای ضخیم نیز به­ طور کامل از بین خواهند رفت.

با توجه به نکات گفته‌شده امیدواریم بتوانید بهترین دستگاه لیزر متناسب با نیاز و پوست خود را انتخاب کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *