شما با شناسایی و کسب اطلاعات در مورد انواع دستگاه­های لیزر موجود در بازار، مانند دستگاه لیزر فیلیپس، براون، دیس، تریا و … می­­توانید یک انتخاب عالی و مطمئن داشته باشید.

هدف از نگارش این مقاله معرفی دستگاه لیزر فیلیپس به ­عنوان یکی از برندهای مشهور و پرطرفدار در حوزه دستگاه­های رفع موهای زائد است.

در این محتوا می خوانید:

رفع موهای زائد یک معضل دیرینه، با راه حل­های سخت

حذف موهای زائد، همواره یکی از دغدغه­ های افراد به­ خصوص بانوان محسوب می­شود، بنابراین در سال­های گذشته، روش­های بسیاری نیز برای رفع این دغدغه ابداع شده است. از جمله این روش­ها می­توان به استفاده از پودرهای موبر دست­ ساز با ترکیبات شیمیایی مختلف، استفاده از تیغ­های تیز، آب کردن موم­های موبر و … اشاره کرد.

دستگاه­های لیزر، یک روش علمی و دائمی برای خلاصی از شر موهای زائد

اکثر روش­های نامبرده ­شده، معایب و مشکلات خاص خود را داشته­ و به مرور کنار گذاشته شده­اند. مهم­ترین مشکل این روش­ها عدم ماندگاری و رشد سریع موهای زائد پس از اصلاح است. در دهه­ های اخیر یک راهکار علمی برای حل این معضل ارائه شد که تاکنون مزایای استفاده از آن بسیار بیشتر از معایب آن بوده است و اکثر افراد از این روش راضی بوده­اند.

به‌جرئت می­توان گفت استفاده از دستگاه­های لیزر برای رفع موهای زائد یکی از بهترین بهره ­برداری­های بشر از علم فیزیک بوده است که تاریخ آن به حدود سال 1995 میلادی بازمی‌گردد.

دستگاه لیزر فیلیپس، یکی از پرطرفدارترین دستگاه­های لیزر رفع موهای زائد در جهان

پس از کشف و به­ کارگیری لیزرها برای رفع موهای زائد، حدود یک دهه طول کشید تا دانشمندان بتوانند یک لیزر مناسب برای استفاده در خانه یا به اصطلاح لیزر خانگی بسازند.

دستگاه لیزر فیلیپس یکی از دستگاه­های لیزر خانگی محسوب می­شود و که در طرح­ها و مدل­های مختلف وارد بازار شد. شما با استفاده از این دستگاه و به ­طور معمول با 6 ماه استفاده می­توانید از شر موهای زائد در اکثر نواحی بدن خود خلاص شوید.

دستگاه لیزر فیلیپس معرفی اجمالی دستگاه لیزر فیلیپس

دستگاه­های لیزر برند فیلیپس به صورتی اتصال مستقیم به برق و قابل شارژ موجود هستند. جنس بدنه این دستگاه­ها از پلاستیک باکیفیت ساخته شده ­است و تا حد خوبی توانایی مقاومت در برابر ضربه و فشار را دارند.

نحوه عملکرد لیزرهای فیلیپس بر اساس فناوری IPL است که یک تکنولوژی جدید با کارایی بالا و کم ضرر در حوزه دستگاه­های لیزر محسوب می­شود. هم­چنین این دستگاه­ها مجهز به فناوری تشخیص رنگ پوست هستند که یک قابلیت بسیار مهم و مفید به حساب می­آید.

یکی از بهترین ویژگی­های این دستگاه­ها امکان استفاده از آن­ها در ناحیه صورت است. در واقع علاوه ­بر این­که شدت و دقت دستگاه برای صورت قابل تنظیم است، یک سری مجهز به فیلتر مخصوص صورت در کنار دستگاه قرار دارد و به شما این امکان را می­دهد تا از دستگاه لیزر فیلیپس برای ناحیه صورت استفاده کنید.

بررسی تخصصی دستگاه لیزر فیلیپس

پوست­ها و موهای مناسب برای استفاده از این لیزر فیلیپس

دستگاه لیزر فیلیپس برای موهای بلوند، قهوه ­ای و مشکی طبیعی کارایی بسیار خوبی دارد و در مدت زمان کوتاهی آن­ها را حذف می‌کند اما برای رفع موهای سفید، خاکستری، بلوند روشن و قرمز مناسب نیست.

هم­چنین این لیزر برای پوست­های با رنگ بسیار سفید تا قهوه­ ای تیره مناسب است اما برای پوست­های خیلی تیره مناسب نیست. علت این امر آن است که پوست­های تیره انرژی ساطع شده از لیزر را جذب می­کنند و لیزر در این حالت نمی­تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

دستگاه لیزر فیلیپس مجهز به فناوری تشخیص رنگ پوست

یکی مهم­ترین ویژگی­هایی که این لیزر را از سایر رقبا متمایز می­کند و شاید یکی از علل اصلی قیمت نسبتاً بالا این لیزر باشد، تکنولوژی تشخیص رنگ پوست است. زمانی که شما لیزر را روی پوست خود می­گیرید، دستگاه رنگ پوست شما را تشخیص داده و به ­صورت هوشمند عمل می­کند.

در واقع با تشخیص رنگ پوست شما، میزان انرژی و تعداد پالس در ثانیه را متناسب با پوست شما تنظیم می­کند و مانند یک اپراتور عمل می­کند. این ویژگی سبب می­شود تا از هرگونه آسیب و التهاب پوست شما جلوگیری شود. هم­چنین باعث می­شود تا دستگاه طول عمر بالایی داشته باشد و در هر بار استفاده انرژی متناسب با رنگ مو و پوست شما را صرف کند.

دستگاه لیزر فیلیپس، مبتنی بر فناوری IPL

زمانی که دستگاه لیزر برای دفع موهای زائد مورد استفاده قرار گرفت، از لیزرهای پیوسته با طول موج ثابت بهره گرفتند. هنوز هم در کلینیک­های دفع موهای زائد از لیزرهای پیوسته مانند لیزر الکساندریت برای این منظور استفاده می­شود.

پس از طرح ایده ساخت لیزرهای خانگی، مراکز تحقیقاتی مجبور بودند برای آن­که این لیزرهای برای استفاده خانگی ایمنی لازم را داشته باشند، انرژی آن­ها را تا حد زیادی کم کنند. همین عامل باعث شد تا از فناوری IPL (Intense Pulsed Light) یا فناوری اصلاح نوری در دستگاه‌های لیزر خانگی استفاده شود.

لیزرهایی که این فناوری را دارند، پالس­های نوری با شدت و طول موج­های مختلف را تولید می­کنند. این پالس­­ها سبب گرم شدن پوست و تأثیرگذاری روی رنگ­دانه ­های فولیکول مو و ملانین­های مو می­شوند و پس از یک دوره استفاده سبب از بین رفتن کامل موهای زائد می­شوند.

افرادی که تجربه استفاده از لیزر در کلینیک و لیزرهای خانگی را نشان می­دهد، لیزرهای خانگی به همان اندازه قدرتمند و با کارایی بالا هستند، با این تفاوت که در با استفاده از لیزرهای خانگی حریم شخصی شما حفظ می­شود و شما می­توانید به­ طور کامل ملاحظات بهداشتی مدنظرتان را در خانه انجام دهید. هم­چنین تا حد بسیار زیادی در وقت خود صرفه ­جویی کنید.

دستگاه لیزر فیلیپس دستگاه لیزر فیلیپس مناسب برای استفاده در همه نواحی

وابسته به این­که شما کدام دستگاه لیزر خانگی فیلیپس را خریداری می­کنید، تعدادی سری در اختیار شما قرار داده می­شود. در کامل­ترین حالت دستگاه شما شامل 4 سری خواهد بود که برای استفاده در ناحیه صورت، زیربغل، بدن و بیکینی است.

تفاوت این سری­ها در ابعاد و شکل آن­ها است، هم­چنین وظیفه تعیین زمان تابش مناسب با هر ناحیه نیز با تعویض سری­ها به ­طور خودکار انجام می­شود.

سری مناسب با صورت

سری مناسب با صورت مساحتی معادل با سانتی­متر مربع را پوشش می­دهد و به صورت تخت است. زمان فعالیت لیزر در حالت 1.5 دقیقه خواهد بود. استفاده از این سری سبب می­شود تا لیزر نواحی ظریفی مانند بالای لب، چانه و خط فک را به ­طور کامل پوشش دهد و هم­چنین موهای زائد غیرمعمولی را که به دلایل هورمونی در این ناحیه به وجود می ­آید، از بین ببرد.

سری مناسب ناحیه زیر بغل

سری مناسب ناحیه زیر بغل مساحتی معادل 3 سانتی­متر مربع را پوشش می­دهد و مدت زمان کار دستگاه در این حالت نیز 1.5 دقیقه خواهد بود. شکل سری مربوط به این ناحیه حالت منحنی دارد و برای موهای ضخیم زیر بغل تعبیه شده است. شما میتوانید اطمینان داشته باشید که پس از یک دوره استفاده از آن، دیگر هیچ موی زائدی در ناحیه زیر بغل خود نداشته باشید.

سری مناسب برای نواحی معمولی بدن

سری مناسب برای نواحی معمولی بدن مانند دست­ها، پاها و ناحیه شکم که از حساسیت خاصی برخوردار نیستند، یک سری منحنی شکل با مساحت 4.1 سانتی­متر مربع است که برای عملکرد بهینه به صورت منحنی تعبیه شده است تا به ­طور کامل با پوست شما در تماس باشد. مدت زمانی که این سری برای اصلاح پاها در نظر می­گیرد حدود 8.5 دقیقه است.

سری مناسب ناحیه بیکینی

سری مناسب ناحیه بیکینی، یک سری منحنی مقعر است که مساحت 3 سانتی­متر مربع را پوشش می­دهد. این سری با توجه به ضخامت موهای این ناحیه، ساخته شده است و پس از یک دوره استفاده موهای زائد را در این ناحیه به ­طور کامل از بین خواهد برد. مدت زمان فعالیت دستگاه در این ناحیه 2 دقیقه است.

در یک جامعه آماری با تعداد بسیار بالا، گزارش شد که میزان کارایی دستگاه در تمامی نواحی نامبرده شده بیش از 75 درصد است.

مدت دوره  استفاده از دستگاه لیزر فیلیپس

مدت زمانی که در دفترچه راهنمای استفاده از این دستگاه، به ­عنوان مدت لازم برای کارایی کامل دستگاه ذکر شده است، 6 ماه است. 4 استفاده ابتدایی از دستگاه باید به صورت دو هفته یک­بار انجام شود. در این مرحله و پس از 3 بار استفاده باید تا 92 درصد از موهای زائد از بین رفته باشد. در واقع نتیجه دلخواه شما باید در دو ماه اول اتفاق بیوفتد.

در ادامه و برای تداوم نتیجه شما هر 4 هفته یک بار باید از دستگاه استفاده کنید و تا 6 ماه از زیبایی و شفافیت پوست خود لذت ببرید.

آیا استفاده از دستگاه لیزر فیلیپس محدودیت دارد؟

لیزرهای خانگی فیلیپس از نظر تعداد شات (تعداد پالس)، محدودیت دارند و بسته به نوع دستگاه این تعداد از 200 هزار شات تا 250 هزار شات است. اما نکته مهم و قابل توجه آن است که تعداد شات­ها پس از تمام شدن قابل شارژ است و شما می­توانید به مراجعه به نمایندگی­های شرکت فیلیپس آن را شارژ کنید.

عوارض جانبی استفاده از دستگاه­های لیزر فیلیپس

در 98 درصد نظرات دریافت شده از این دستگاه، هیچ­گونه عوارض جانبی گزارش نشده است. در برخی از موارد تغییر رنگ پوست پس از استفاده وجود دارد که سریع از بین رفته و هیچ موردی موجود ندارد که این تغییر رنگ باقی مانده باشد.

دستگاه لیزر فیلیپس مناسب چه کسانی است؟

این دستگاه مناسب تمام افرادی است که زمان کافی برای رفتن به کلینیک­های رفع موهای زائد را ندارند و یا حساسیت­های خاص خود را دارند و ترجیح می­دهد که این­ کار را در خانه انجام دهند.

چه کسانی نباید از دستگاه لیزر فیلیپس استفاده کنند؟

  • بانوان باردار
  • افراد مبتلا به دیابت
  • کسانی که در سه هفته گذشته در ناحیه مورد نظر جراحی داشته ­اند.
  • افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند
  • کسانی که پوست برنزه دارند

دستگاه لیزر فیلیپس در کدام نواحی بدن نباید از دستگاه لیزر فیلیپس استفاده کرد:

  • روی قسمت­های آسیب دیده و تیره پوست
  • نواحی که دارای تاتو یا خالکوبی باشد
  • ناحیه­ای از بدن که خال دارد
  • موهای ضخیم صورت آقایان
  • اطراف چشم­ها
  • در ناحیه تناسلی

8 دلیل برای آن­که دستگاه لیزر فیلیپس را بخرید:

  1. رفع بیش از 92 درصد از موهای زائد پس از 3 بار استفاده
  2. پس از 12 بار استفاده، تا 6 ماه هیچ موی زائدی نخواهید داشت
  3. 4 سری همراه با شکل و کارایی متفاوت برای نواحی صورت، زیربغل، بدن و بیکینی
  4. زمان لازم برایی اصلاح پاها با لیزر فیلیپس تنها 8.5 دقیقه خواهد بود
  5. به­کارگیری ایمنی لازم در ساخت، برای استفاده از دستگاه در نواحی حساس
  6. مجهز به حس‌گر تشخیص رنگ پوست و کارایی هوشمند دستگاه بر اساس آن
  7. استفاده آسان با سیم و بی­سیم (قابل شارژ)
  8. امکان شارژ تعداد شات­ها پس پایان در نمایندگی­های شرکت فیلیپس

متخصصان حوزه پوست و زیبایی در مورد دستگاه­ لیزر فیلیپس چه می­گویند؟

خانم دکتر ویلیامز به عنوان یکی از میلیون­ها طرفدار لیزرهای خانگی فیلیپس می­گوید: ” من با این­که در کلینیک زیبایی خود انواع دستگاه­های مجهز رفع موهای زائد را دارم اما به دلیل کارایی بسیار بالا و زمان کوتاه استفاده، یک دستگاه لیزر فیلیپس خانگی نیز دارم که بیشتر مواقع از آن استفاده می­کنم. این دستگاه­ها به دلیل ماندگاری بالا و هم­چنین نداشتن هیچ­گونه عوارض جانبی و درد بسیار مناسب هستند.”

2/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *