اگر می­خواهید از دستگاه لیزر برای دفع موهای زائد استفاده کنید، نیاز دارید تا بهترین دستگاه­ های لیزر را بشناسید و بر اساس آن بهترین تصمیم را بگیرید. تصمیمی که ارزش زمان و هزینه ­ای که صرف این­کار می­کنید را داشته باشد و شما همواره از نتایج آن خوشحال و راضی باشید.

برای شناخت بهترین دستگاه ­های لیزر با ما همراه باشید. هدف از نگارش این مقاله ارائه اطلاعاتی کامل و جامع از بهترین دستگاه­های لیزری است که امروزه در حوزه حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می­گیرد. شما پس از خواندن این مقاله به راحتی می­توانید بهترین دستگاه لیزر متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

در این محتوا می خوانید:

با استفاده از بهترین دستگا­ه ­های لیزر تا مدت­ها از شر موهای زائد خلاص شوید

همواره این­گونه بوده است که پیشرفت علم و تکنولوژی سبب می­شود تا روش­های قدیمی حل مشکلات کنار گذاشته شوند و از روش­های نوین و آسان­تر برای حل این مشکلات استفاده شود. اکنون نیز بیش از دو دهه است که علم به یک راه ­حل مطمئن و ماندگار برای دفع موهای زائد رسیده است و درصد زیادی از مردم دنیا نیز از این روش استفاده می­کنند.

شما هم حتماً در اطراف خود کسانی را دارید که از دستگاه­های لیزر موهای زائد استفاده کرده باشند؛ اما نتایج استفاده از این دستگاه­ها این­گونه نیست که همه افراد از آن رضایت کامل داشته باشند. میزان رضایت استفاده افراد از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد معیارها و دلایل متفاوتی دارد که در ادامه به آن­ها می­پردازیم.

پیشرفت دستگاه­ها لیزر و ساخته شدن بهترین دستگاه ­های لیزر

زمان نسبتاً طولانی از کشف اولین دستگاه لیزر با کاربری حذف موهای زائد گذشته است و شرکت­های سازنده این دستگاه­ها برای بهینه ­سازی آن­ها آزمایشات فراوانی را انجام داده­اند و به نتایج بسیار خوب و قابل قبولی نیز رسیده ­اند.

به ­عنوان مثال در ابتدای استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت، به­ دلیل انرژی بالای پالس­های این لیزر، استفاده از آن سبب ایجاد سوختگی و زخم روی پوست افراد می­شد؛ اما در ادامه با بهره ­گیری از فناوری­ها جدید و اضافه کردن دستگاه­های خنک ­کننده به سیستم، از این مشکلات جلوگیری شد.

هنوز هم شرکت­های تولیدکننده دستگاه­های لیزر، دستگاه­های خود را به‌روز می­کنند و امکانات و قابلیت­های جدیدی به آن­ها اضافه می­کنند. به ­روزترین آن­ها استفاده شود.

بهترین دستگاه های لیزرانواع دستگاه­های لیزر و شناخت بهترین دستگاه ­های لیزر

دستگاه لیزر الکساندرایت، معروف­ترین لیزر موهای زائد در میان ایرانیان

اگر تابه ­حال در موردتحقیق کرده باشید یا سری به کلینیک­های پوست­ ومو زده باشید، بیش­ترین دستگاهی که نامش به گوشتان خورده دستگاه لیزر الکساندرایت یا کندلا است.

ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که کندلا یا سایر نام­هایی که در کنار الکساندرایت از آن استفاده می­شود نام برندهای تولیدکننده دستگاه لیزر الکساندرایت هستند. در عمل تفاوت چندانی میان آن­ها وجود ندارد و تنها برند کندلا معروف­تر از سایر برندهای این دستگاه است.

یکی از دلایل استفاده زیاد از این دستگاه لیزر در کلینیک­های زیبایی در مقایسه با سایر دستگاه­ها، کاربردهای دیگر این دستگاه علاوه ­بر حذف موهای زائد است. از دستگاه لیزر الکساندرایت برای درمان واریس، درمان رگ­های عنکبوتی، پاک کردن تاتو، لکه ای که به ­دلیل کهولت سن بر روی پوست ظاهر می­شوند، نیز استفاده می­شود.

دستگاه الکساندرایت از بهترین دستگاه ­ها لیزر برای پوست­های روشن

دستگاه لیزر الکساندرایت در طول موج 755 نانومتر کار می­کند. طول موج این لیزر کوتاه­ترین طول موجی است که می­توان بدون آسیب به اندام­ها داخلی بدن و اثرات پوستی مخرب، از آن بهره برد. در لیزرهایی با طول موج کوتاه­تر، فرکانس بزرگ­تر، طبق قوانین فیزیک، انرژی پرتو افزایش خواهد یافت و سبب نفوذ فوتون­ها به داخل بدن و ایجاد مشکلات و خطرات برای انسان می­شود.

در رابطه فوق، E نشان‌دهنده انرژی، h یک عدد ثابت و  فرکانس پرتو است. همان­طور که از معادله برمی­ آید، افزایش فرکانس، یعنی کوتاه­تر شدن طول موج باعث افزایش انرژی با یک ضریب بزرگ خواهد شد.

پرتو انتشاری از لیزر الکساندرایت نیز، پرتو پرانرژی محسوب می­شود و اگر به‌سرعت توسط پوست جذب شود می­تواند باعث ایجاد زخم و سوختگی روی پوست شود. به ­همین دلیل متخصصان توصیه می­کنند تا افراد با رنگ پوست روشن از این لیزر استفاده کنند و به بیان بهتر این دستگاه لیزر، یکی از بهترین دستگاه­های لیزر برای افراد با پوست سفید است.

علت نامناسب بودن پرتو این دستگاه لیزر برای افراد با پوست تیره آن است که سرعت جذب پرتو توسط پوست این افراد نسبت به افراد سفید پوست بیش­تر است. درواقع ملانین­های پوست که وظیفه جذب را دارند در پوست­های تیره با تعداد بیش­تری وجود دارند که این عامل سبب می­شود تا پرتو فرودی روی پوست را با سرعت و شدت بیش­تری جذب کنند که ممکن است برای پوست آسیب­زا باشد.

بهترین دستگاه های لیزردستگاه لیزر الکساندرایت، یک دستگاه لیزر سریع اما کمی دردناک

نرخ تکرار یا فاصله میان هر دو شات متوالی این لیزر بسیار کوتاه است. به­ همین دلیل جز سریع­ترین دستگاه­های لیزر به ­شمار می­رود که در مدت زمان کوتاهی تمام بدن را تحت تابش قرار می­دهد.

فاصله زمانی کوتاه میان دو پالس متوالی در این لیزر باعث ایجاد درد و سوزش در ناحیه مورد نظر می­شود. البته میزان این درد با استفاده از دستگاه­های خنک­ کننده و ژل­ها و پمادهای بی­حسی تا حد زیادی کاهش می­ی ابد؛ اما به­ طور کامل از بین نمی­رود.

میزان رضایت و ماندگاری اثرات استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت

میزان رضایت استفاده از این دستگاه در افراد مختلف بسته به رنگ پوست و مو، ضخامت موها متفاوت است؛ اما نظرسنجی­ها نشان می­دهد افرادی که پوست روشن و موهای تیره داشته ­اند از عملکرد این لیزر و نتایج آن کاملا رضایت دارند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که پارامترهای لیزر و مشخصات پوستی شما تنها معیارهای دخیل در ماندگاری و تأثیر دستگاه لیزر نیستند، مهارت اپراتور دستگاه، سبک زندگی و عادات غذایی شما نیز تأثیر زیادی در نتایج استفاده از دستگاه لیزر دارد.

دستگاه لیزر دایود، یکی از مناسب­ترین و بهترین دستگاه­ های لیزر برای ایرانیان

دستگاه لیزر دایود در میان سایر دستگاه­های لیزر موهای زائد از انواع جدیدتر و پیشرفته­ تری برخوردار است. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که آن را به یک لیزر محبوب و پرطرفدار در میان ایرانیان تبدیل کرده ­است.

منبع تولید پالس در این لیزر، دایود است که از آن به ­عنوان یک نیمه­ هادی­ها مهم در صنعت الکترونیک نام­برده می­شود. پالس تولیدی توسط این نیمه­ هادی دارای طول موج 810 نانومتر است که طول موجی مناسب برای نفوذ به داخل پوست به­ شمار میرود.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر دایود

  • این دستگاه لیزر برای یک طیف پوستی وسیع مناسب است و تنها کسانی­که پوست­های خیلی تیره و برنزه دارند نمی­توانند از این دستگاه استفاده کنند.
  • اکثر دستگاه­های لیزر که از فناوری این لیزر استفاده می­کنند مجهز به سیستم خنک‌کننده داخلی هستند، بنابراین تجربه استفاده از این دستگاه با درد بسیار کمی همراه خواهد بود.
  • دستگاه لیزر دایود قدرت بسیار خوبی در از بین بردن موهای تیره و ضخیم دارد و برای استفاده آقایان بسیار مناسب و کاربردی است.
  • عمق نفوذ این دستگاه لیزر برای نفوذ در پوست و تاثیر روی فولیکول­های مو بسیار مناسب است.
  • نتایج استفاده از دستگاه لیزر دایود بسیار رضایت‌بخش بوده و موهای زائد پس از رشد مجدد نیز بسیار کم­رنگ و نازک هستند.

دستگاه لیزر اندی­یگ (Nd:YAG) یکی از اثربخش­ترین و بهترین دستگاه ­های لیزر

دستگاه لیزر اندی­یگ، یکی از پرطرفدارترین دستگاه­های لیزر است که روی تمام طیف­های رنگی پوست، اثربخشی خوبی دارد. مهم­ترین ویژگی این دستگاه نسبت به سایر دستگاه­های لیزر طول موج بلند آن است که هم­چنان انرژی لازم برای نفوذ داخل پوست و تاثیر روی فولیکول­های مو را دارد.

طول موج این دستگاه 1064 نانومتر است و نسبت به پرتو تولیدی توسط سایر لیزرها از باسرعت کمتری جذب پوست می­شود، به همین دلیل اثرات مخرب استفاده از آن و احساس در هنگام استفاده از آن نسبت به سایر دستگاه­ها کم­تر است.

دستگاه لیزر اندی­یگ به دلیل طول موج بسیار مناسبی که دارد علاوه ­بر حذف موهای زائد برای دیگر مشکلات پوستی نظیر از بین بردن رگ‌های ریز و عنکبوتی شکل روی بینی، رفع کک­ و­مک صورت، از بین بردن آثار تتو، درمان لکه‌های پوستی، درمان قارچ ناخن نیز استفاده می­شود.

مزایای استفاده از لیزر اندی­یگ

  • طول موج مناسب این دستگاه باعث می­شود تا این دستگاه برای استفاده تمام پوست­ها با هر رنگی مناسب باشد.
  • دستگاه لیزر اندی­یگ، یکی از بهترین دستگاه­های لیزر موهای زائد برای افراد برنزه محسوب می­شود.
  • احتمال رشد مجدد موها پس از استفاده از این لیزر بسیار پایین گزارش شده است.
  • این دستگاه برای حذف موهای زائد تیره رنگ با ضخامت زیاد بسیار مناسب است.

دستگاه­های لیزر خانگی، یکی از فناوری­های جدید و در حال پیشرفت

امروزه استفاده از دستگاه­های لیزر خانگی نیز میان کسانی­که مشکل مالی تهیه آن­ها را ندارند، رایج شده است. دستگاه­های لیزر خانگی از فناوری IPL یا اصلاح نوری بهره می­برند که از نظر ایمنی برای استفاده در خانه مناسب است.

استفاده از این دستگاه­ها یک محدودیت بسیار مهم دارد و آن استفاده نکردن افراد با پوست تیره از این دستگاه­ها است. برای تولید پالس در این دستگاه­ها از لامپ زنون استفاده ­شده است، به همین دلیل پالس­های خروجی از این دستگاه­ها قدرت لیزر را ندارند اما انرژی نسبتاً بالایی دارند که می­تواند روی پوست­های تیره باعث ایجاد زخم و التهاب و در مواردی سوختگی شود.

دستگاه­های لیزر خانگی برای کسانی که پوست روشن و موهای تیره دارند مناسب است. این افراد با داشتن یک دستگاه لیزر خانگی می­توانند به ­راحتی و بدون مراجعه به کلینیک­های پوست ­ومو از شر موهای زائد خود خلاص شوند.

مزایای استفاده از دستگاه­های لیزر خانگی

استفاده از یک دستگاه لیزر خانگی سبب می­شود تا حریم شخصی شما حفظ شود.

پس از 4 بار استفاده از یکی از بهترین دستگاه­های لیزر خانگی مانند لیزر فیلیپس تا 94 درصد موهای زائد از بین می­رود.

کسانی­که روی نکات بهداشتی محیط حساسیت بالایی دارند به ­راحتی می­توانند از این دستگاه­ها لیزر در منزل خود استفاده کنند.

بهترین دستگاه های لیزردستگاه­های لیزر چند طول موجی، بهترین دستگاه­های لیزر موهای زائد در دنیا

پیشرفت چشم­گیر در حوزه ساخت دستگاه­های لیزر موهای زائد سبب شد تا دستگاه­هایی با چند طول موج هم­زمان ساخته شوند. منظور از دستگاه­های چند طول موجی دستگاه­هایی است که به­طور هم­زمان از لیزر الکساندرایت، لیز دایود و لیزر اندی­یگ استفاده می­کنند.

امروزه دز اکثر کلینیک­های معروف و باسابقه دفع موهای زائد از این دستگاه­ها استفاده می­شوند. توصیه می­کنیم شما نیز قبل از پرداخت هزینه، در مورد دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک سؤال کنید. البته برخی دستگاه­ها نیز از دو طول موج هم­زمان استفاده می­کنند که با توجه به موارد گفته‌شده در مورد هر یک از طول موج­ها می­تواند برای برخی از افراد مفید باشد.

مزایای استفاده از دستگاه­های لیزر چند طول موجی

استفاده از این دستگاه­ها برای کسانی بعضی از نواحی بدنشان نسبت به بقیه نواحی تیره­تر یا روشن­تر است، بسیار مناسب است.

با استفاده از این دستگاه­ها می­توانید اطمینان داشته باشید که همه موهای زائد با هر ضخامتی از بین می­روند.

با توجه به امکان استفاده از سه طول موج، زمان موردنظر برای استفاده از این دستگاه­ها برای کل بدن کاهش می ­یابد.

به دلیل فناوری پیشرفته به‌کاررفته در این دستگاه­ها، درد و سوزش در حین استفاده تا حد بسیار خوبی کاهش یافته است.

نتیجه ­گیری

ما در این مقاله بهترین دستگاه­های لیزر را از دیدگاه­های مختلف بررسی و معرفی کردیم. شما باید با در نظر گرفتن تمامی این اطلاعات و ویژگی­های پوستی خود بهترین دستگاه لیزر متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *