بهتر است این را بدانید برای استفاده از اکثر لیزرهای مو، مانند دستگاه لیزر دایود، نیاز است یکسری مراقبت ها را انجام دهید؛ با وجود اینکه عوارض دستگاه های لیزر بسیار کمتر از روش های سنتی است، اما در صورت انجام ندادن برخی از مراقبت ها، پوست شما بسیار حساس شده و دچار عفونت می شود.

در این مقاله یکی از لیزر های محبوب را به شما معرفی می کنیم و مراقبت های قبل و بعد از جلسات درمان با این دستگاه را برای شما شرح می دهیم. از شما می خواهیم تا انتهای این محتوای کاربردی با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه لیزر دایود و کاربرد آن

به دلیل سرعت بالای لیزر دایود، بسیار مناسب اندام‌های بزرگ، مانند پا و شکم و پشت بدن است.

مناسب انواع تایپ پوستی

بسیاری از افراد به دلیل اینکه نمی دانند چه لیزری مناسب پوست آنها است، همچنان از روش های سنتی که پر از عوارض است برای حذف موهای زائد خود استفاده می کنند. درست است که برخی از دستگاه ها مخصوص پوست های روشن و برخی از لیزرها مخصوص پوست های تیره است، اما امروزه متخصصان تمام تلاش خود را می کنند تا دستگاهی را طراحی کنند که برای هر نوع پوست و مویی مناسب باشد؛ یکی از لیزرهایی که به دلیل دارا بودن فناوری پیشرفته برای هر گونه پوست و مویی مناسب است، دستگاه لیزر دایود است. 

نحوه عملکرد لیزر دایود

این دستگاه با طول موج 808 تا 810 نانومتری خود می تواند بدون آسیب رساندن به پوست، به عمق پوست نفوذ کرده و جذب ریشه های مو شود؛ سپس در آنجا تبدیل به گرما می شود و ریشه ها را به کلی می سوزاند و در آخر به فولیکول موها آسیب می زند.

درمان هوشمند

با دایود دیگر نگران عوارض دستگاه نباشید، زیرا لیزر دایود به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که در آن به کار رفته است، می تواند به خوبی رنگدانه های مو را از پوست تشخیص دهد و آسیبی به بافت مجاور فولیکول مو نرساند.

درمان بدون درد

برای افرادی که پوست آنها بسیار به درد حساس است، گزینه مناسبی است؛ زیرا به دلیل سیستم قدرتمند خنک کننده به کار رفته در دستگاه، شما درد و سوزش را احساس نخواهید کرد.

کارایی بالا

دستگاه لیزر دایود قابلیت این را دارد به مدت 15 ساعت به طور مداوم و بدون استراحت کار کند. برخی از دستگاه های لیزر به دلیل قدرت پایین و مصرف بالایی که دارند، بدنه و هندپیس آنها بعد از گذشت 4 الی 5 ساعت داغ می شوند و نیاز به استراحت دارند. به طور کلی، دستگاه دایود دارای طول عمر بیشتری است. اگر برای کلینیک خود به دنبال لیزری با عمر طولانی هستید، ما به شما خرید دستگاه لیزر دایود را پیشنهاد می کنیم.

کاربردهای فراوان

لیزر دایود علاوه بر اینکه به حذف موهای زائد می پردازد، لکه های مادرزادی، کک و مک ها، تاتو و نیش حشرات را نیز به طور کلی حذف می کند؛ همچنین قسمت هایی از اندام های بدن که دچار تیرگی شده اند را کاملا درمان و روشن می کند. بنابراین بعد از استفاده از این دستگاه فوق العاده شما پوستی صاف و یک رنگ خواهید داشت.

صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش دستگاه لمسی و تمام رنگی است و کار با آن بسیار راحت است و می توانید به آسانی تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

اثربخشی بالا

تعداد شات های لیزر دایود 20 میلیون است و سرعت شات بسیار بالا است، در هر ثانیه 10 بار تابش صورت می گیرد؛ به همین دلیل میزان تاثیر گذاری دستگاه بر فولیکول مو بیشتر و سریع تر از سایر دستگاه های لیزر است. بنابراین زمان جلسات درمانی لیزر دایود کمتر از سایر دستگاه های لیزر است.

حمل آسان

این دستگاه به دلیل تکنولوژِی نیمه هادی که در ساخت آن به کار رفته است، به راحتی قابل حمل بوده و در برابر ضربه ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

سرعت بالا

این دستگاه به دلیل سرعت بالایی که دارد بسیار مناسب اندام های بزرگ، مانند پا و شکم و پشت بدن است؛ همچنین برای اندام های کوچک نیز کاربرد دارد.

آیا لیزر دایود از اکسانداریت بهتر است؟

پرسش بسیار بیماران از مراکز درمانی و پزشکان این است که”آیا لیزر دایود از الکساندرایت بهتر است؟” باید گفت که بسته به نوع پوست و شرایط فیزیکی شما دارد اگر دارای پوست روشن و سفید هستید، لیزر الکساندرایت بهتر از دایود است اما اگر پوست تیره دارید، لیزر دایود از الکساندرایت بهتر است. از آنجایی که اکثر تیپ پوستی مردم کشور دارای پوست تیره و گندمی هستند، لیزر دایود بهترین گزینه برای ماست.

با دستگاه لیزر دایود چند جلسه درمان نیاز است؟

همه ی ما وقتی کاری را شروع میکنیم، دوست داریم زودتر نتیجه آن را ببینیم؛ اما برخی کار ها مانند لیزر درمانی نیاز به صبر و حوصله دارد. یکی از سوالاتی که قطعا ذهن شما را به خود مشغول کرده است، این است که چرا با یک جلسه درمان، رشد مو ها متوقف نمی شود؟، ما در این بخش به سوالات ذهن شما درباره جلسات درمان با لیزر، پاسخ می دهیم.

شما زمانی که به کلینیک مراجعه می کنید تا اولین جلسه لیزر درمانی خود را بگذرانید، تنها 20 درصد موهای زائد شما در فاز رشد فعال قرار دارند و باقی موها در فاز استراحت هستند؛ لیزر می تواند فقط بر موهایی که در فاز رشد فعال هستند، تاثیر بگذارد؛ بنابراین شما به چند جلسه مراجعه به کلینیک نیاز خواهید داشت تا کلیه موهای زائد شما برای همیشه ریشه کن شوند.

همچنین تعداد جلسات لیزر بستگی جنس پوست، جنس مو، دستگاه لیزر و اندامی مورد نظر دارد؛ اما به طور کلی شما نیاز به 8 تا 10 جلسه درمان، با فاصله زمانی یک و نیم ماهه خواهید داشت.

شرکت طاهر تاج مادر، با فروش دستگاه لیزر دایود، میتواند شما را در این امر یاری کند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

مراقبت های قبل و بعد از جلسات لیزر درمانی با دایود

برخی از افراد بعد از استفاده از لیزر دایود، نارضایتی خود را از این دستگاه اعلام کردند، دلیل نارضایتی آنها این بود که پوست آنها دچار عفونت و التهاب شده بود؛ آنها نمی دانستند که قبل و بعد از استفاده از لیزر باید مراقبت هایی را انجام دهند.

بعد از لیزر درمانی: در معرض آفتاب قرار نگیرید، از ضد آفتاب قوی استفاده کنید، دوش آب داغ نگیرید، ورزش سنگین انجام ندهید.

در این بخش مراقبت های قبل و بعد از جلسات درمانی با لیزر دایود را برای شما شرح می دهیم و از شما می خواهیم اگر می خواهید پوست شما آسیب نبیند و دچار بیماری های پوستی نشود، نکات و دستورات را به خوبی رعایت کنید.

🔍مراقبت های قبل از شروع جلسات درمان با لیزر مو

  • از برنزه کردن پوست خودداری کنید و اگر اخیرا به مسافرت رفته اید و پوست شما آفتاب سوخته شده است، از رفتن به جلسات درمان با لیزر خودداری کنید تا زمانی که پوست شما به حالت نرمال بازگردد. 
  • یک روز قبل از شروع جلسات درمان، موهای زائد خود را با تیغ بتراشی و از حذف مو با روش اپیلاسیون بپرهیزید. زیرا اپیلاسیون پوست را به شدت حساس می کند و پوست شما بعد از استفاده از لیزر دچار قرمزی شدید و التهاب می شود.
  • اگر پوست شما نسبت به درد بسیار حساس است می توانید از ژل های بی حس کننده مانند لیدوکائین استفاده کنید تا میزان درد را کاهش دهید.
  • اگر داروهای خاصی مصرف می کنید مثل کورتن ها، حتما قبل از شروع جلسات درمان با پزشک متخصص در میان بگذارید.
  • هنگام استفاده از دستگاه لیزر، پوست آن قسمت از بدن که قرار است لیزر درمانی شود باید عاری از هرگونه کرم های آرایشی و ضد آفتاب و محصولات بهداشتی باشد.

🔍مراقبت های بعد از جلسات درمان با لیزر مو

  • بعد از گذراندن هر جلسه درمان با لیزر، به مدت 12 الی 24 ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • بعد از جلسات درمان از کرم های ضد آفتاب های قوی با SPF بالا استفاده کنید.
  • به مدت 24 ساعت به سونا بخار نروید و همچنین دوش آب داغ نگیرید.
  • از ورزش های سنگین که باعث بالا رفتن دمای بدن شما می شود، خودداری کنید؛ در غیر این صورت تعریق پوست باعث بروز عفونت های پوستی می شود.
  • اگر بعد از استفاده از لیزر، پوست شما دچار قرمزی شد، نگران نباشید آن قرمزی موقت است و بعد از 3 الی 4 ساعت رنگ پوست به حالت نرمال خود باز میگردد؛ می توانید از پمادهای مخصوص با تجویز پزشک برای درمان قرمزی پوست استفاده کنید.

کلام پایانی

به طور کلی اگر می خواهید بعد از درمان با لیزر، پوستی زیبا، صاف و شفاف، عاری از هرگونه قرمزی و التهاب داشته باشید، بهتر است مراقبت های قبل و بعد از جلسات درمانی را به خوبی رعایت کنید تا پوست شما آسیب نبیند. هدف ما زیبایی پوست شما است.

در این مقاله لیزر دایود را به شما معرفی کردیم و مراقبت های قبل و بعد از جلسات درمان با لیزر دایود را برای شما شرح دادیم؛ اگر تجربه استفاده از این دستگاه لیزر محبوب را داشته اید، خوشحال می شویم با ما به اشتراک بگذارید.

از اینکه وقت با ارزش خود را در اختیار ما گذاشتید، صمیمانه سپاسگزاریم.

شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *