به دلیل ورود دستگاه های لیزر جدید، مانند لیزر پلاتینیوم پلاس، با قابلیت های بیشتر به بازار، دیگر وقت آن رسیده است با دستگاه های لیزر قدیمی خداحافظی کنید. گرچه برخی از دستگاه های لیزر قدیمی برای پوست ما ایرانیها بسیار عالی عمل کرده است اما همچنان دارای عوارضی مانند قرمزی پوست و التهاب پوستی است؛ با استفاده یا خرید دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس و…، دیگر هیچ گونه عوارضی را بر روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد. در این مقاله قصد داریم دو دستگاه لیزر قدیمی و جدید، که هر دو دارای طرفداران زیادی هستند را باهم مقایسه کنیم. باعث افتخار است اگر با ما تا انتها همراه باشید.

دستگاه لیزر موهای زائد

راه های متعددی برای حذف موهای زائد وجود دارد که دستگاه لیزر یکی از بهترین روش ها می باشد. عملکرد لیزر نابودی فولیکول های مو است. هنگامی که پرتوهای لیزر از سطح پوست عبور میکنند، توسط ملانین مو جذب میشوند و با ایجاد گرما در ناحیه فولیکول ها باعث آسیب رسانی و تضعیف آنها میشوند. درمان با لیزر یک روش دائمی برای حذف موهای زائد است که طرفداران بسیاری را امروزه به خود جذب کرده است.

معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی از دستگاه های لیزری که در نسل دوم دستگاه های لیزر وارد بازار شد و بسیار درخشید و در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرد، لیزر الکساندرایت است. این دستگاه که ساخت شرکت کندلا (Candela) است، ورژن اولیه آن فقط برای پوست های روشن و موهای تیره و ضخیم مناسب بود و افرادی که دارای پوست های تیره و موهای نازک بودند نمی توانستند از آن دستگاه استفاده کنند، زیرا در آن زمان دستگاه توان تشخیص رنگدانه های مو را از پوست نداشت و اشعه های آن جذب رنگدانه های پوست های تیره میشد و پوست دچار سوختگی میشد. طراحان الکساندرایت بعد از تحقیقات و مطالعات و آزمایشات فراوانی که انجام دادند، موفق به تولید ورژن جدید لیزر الکساندرایت شدند. ورژنی که امروزه در بسیاری از کلینیک ها همچنان از آن استفاده می شود و بسیار در بین مردم محبوب شده است.

مشخصات کاربردی دستگاه لیزر الکساندرایت

  • این دستگاه محبوب با طول موج 755 نانومتر می تواند به خوبی ریشه های مو را بسوزاند و به فولیکول مو آسیب بزند و آنها را از بین ببرد. برخی از دستگاه های لیزر به دلیل قدرت پایینی که دارند نمی توانند رشد موها را به کلی متوقف کنند و موها بعد از گذشت مدتی شروع به رشد می کنند، اما لیزر الکساندرایت ماهارا برای همیشه ریشه کن می کند و دیگر شاهد رشد مجدد آنها نخواهید بود.
  • با وجود اینکه دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده است اما تا به حال گزارشات زیادی مبنی بر اینکه مراجعین هنگام استفاده از لیزر، درد را به طور خفیف احساس می کنند، دریافت کرده ایم. همچنین یکی از مراجعین به دلیل اینکه پوست بسیار حساسی نسبت به درد داشت، نمی توانست درد هنگام درمان با لیزر الکساندرایت را تحمل کند و از پمادهای بی حس کننده با تجویز پزشک استفاده می کرد.
  • لیزر الکساندرایت دارای سری های جداگانه است که هر کدام قابلیت های خاص خودشان را دارند و برای یک نقطه از بدن کاربرد دارند؛ اما به طور کلی این دستگاه قابلیت حذف موهای تمامی قسمت های بدن را دارد و به خوبی می تواند بر فولیکول موهای بدن تاثیر بگذارد.
  • این دستگاه فناوری آنچنان پیشرفته ای ندارد، بنابراین سرعت تاثیرگذاری آن معمولی است و بسته به این که رنگ پوست و جنس موهای زائد چطوری باشد، تعداد جلسات متفاوت است. افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند زودتر از افرادی که دارای پوست تیره و موهای نازک هستند، نتیجه خواهند گرفت. اما به طور کلی تعداد جلسات درمان حدودا 6 تا 10 جلسه با فاصله یک ماه الی یک ماه و نیم است.
  • یکی از ویژگی های مثبت لیزر الکساندرایت این است که نیازی نیست سر هندپیس هنگام درمان با پوست برخورد داشته باشد و در این صورت بهداشت درمان نیز رعایت می شود و مشکلی مانند ناراحتی و حساسیت های پوستی، به وجود نمی آید.

معرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

پلاتینیوم پلاس به مدت 7 سال تحت آزمایش‌های بالینی قرار گرفت.

یکی از دلایلی که از شما انتظار داریم دستگاه های قدیم لیزر را کنار بگذارید، وجود دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس است. این دستگاه یکی از جدیدترین های لیزر در عصر جدید است که با قابلیت های فوق پیشرفته ای که دارد توجه افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. قبل از اینکه این دستگاه به صورت عمده تولید و روانه بازار شود، به مدت 7 سال تحت آزمایش های بالینی قرار گرفت و تمام جوانب آن به خوبی بررسی شد؛ بنابراین از زمانی که به فروش گذاشته شد تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر اینکه لیزر پلاتینیوم پلاس دارای عوارض است، به ثبت نرسیده است و مراجعین همگی رضایت کامل را از این دستگاه داشته اند. پلاتینیوم پلاس یک دستگاه آلمانی است و در کمپانی معروفی به نام ALMA طراحی و ساخته شده است.

مشخصات کاربردی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر اینکه لیزر پلاتینیوم پلاس دارای عوارض است، به ثبت نرسیده است.

قابلیت های لیزر پلاتینیوم پلاس بسیار زیاد است اما چند نمونه از مهمترین آنها را صرفا برای اینکه به شما ثابت شود پلاتینیوم پلاس نسبت به الکساندرایت لیزر بهتری است، برای شما عزیزان در جدول زیر گردآوری کرده ایم.

دارای فناوری SHR پلاتینیوم پلاس به دلیل مجهز بودن به این فناوری فوق پیشرفته، قدرت نفوذ بیشتری در رنگدانه های مو دارد و می تواند با سرعت بیشتری بر فولیکول موها تاثیر بگذارد. وجود این فناوری فوق العاده باعث کاهش تعداد جلسات درمانی می شود.
دارای شعاع تابش بالا یکی دیگر از قابلیت هایی است که سرعت تاثیر گذاری دستگاه را بالا ی برد. شعاع تابش بالا باعث میشود موهای زائد اندام های بزرگ بدن، نسبت به سایر دستگاه ها سریع تر از بین بروند.
مجهز به چیلر خنک کننده بهتر است بدانید تا به حال قدرتمندترین دستگاه های لیزر بعد از 15 ساعت فعالیت مداوم، بدنه آنها داغ می کرد و دستگاه نیاز به استراحت پیدا می کرد؛ کمتر دستگاهی مجهز به چیلر خنک کننده است، این تکنولوژی به دستگاه این امکان را می دهد تا برای مدت طولانی بدون اینکه بدنه آن داغ شود، به فعالیت خود بپردازد و نیازی به استراحت نداشته باشد.
مناسب برای تمامی پوست ها پلاتینیوم پلاس دارای سه طول موج 755، 1064و 810 نانومتر می باشد، این قابلیت وجه تمایز بزرگ بین این دستگاه با لیزر الکساندرایت است. این دستگاه قابلیت این را دارد که به طور همزمان از هر سه طول موج استفاده کنیم؛ بنابراین برای تمامی پوست و موها مناسب است، حتی کرک های روی پوست که بسیار نازک هستند را نیز به طور کلی ریشه کن می کند.
بدون درد با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به ژل و پمادهای بی حس کننده نخواهید داشت؛ زیرا طراحان و سازنده های این لیزر، سیستم خنک کننده فوق پیشرفته ای را در این دستگاه جای گذاری کرده اند که باعث می شود شما هنگام درمان با پلاتینیوم پلاس، ذره ای درد را احساس نکنید.
دارای فناوری In-Motion کمتر دستگاه لیزری دارای فناوری In-Motion است، این فناوری آن نواحی از بدن را که قبلا تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند اما فولیکول های مو آن قسمت به طور کلی نابود نشده اند را شناسایی می کند و مجددا به درمان آن نواحی می پردازد.
مناسب برای تمامی نقاط بدن کمتر دستگاه لیزری یافت می شود که برای تمامی نقاط بدن کاربرد داشته باشد و قوی عمل کند؛ اما این دستگاه لیزر قدرتمند به دلیل داشتن سری های مختلف، حتی برای کوچکترین نواحی بدن مانند سوراخ بینی و گوش ها نیز بسیار مناسب است.

شرکت طاهر تاج مادر، یا فروش دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس، میتواند شما را در این امر یاری کند؛ برای سفارش و خرید این دستگاه محبوب می توانید با مشاورین فروش ما تماس بگیرید.

حرف آخر

درست است که لیزر الکساندرایت در ایران به خوبی عمل کرده است، اما حال دیگر می دانید که لیزر های قدرتمند تر و ایمن تری نیز وجود دارند که عملکرد آنها بی نظیر است. با استفاده از لیزر پلاتینیوم پلاس نه تنها شاهد هیچگونه عوارضی نخواهید بود و به دلیل تاثیرگذاری سریع در وقت شما صرفه جویی می شود، بلکه این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های لیزر طول عمر بیشتری دارد. اگر قصد استفاده یا خرید دستگاه لیزر را دارید، لیزر پلاتینیوم پلاس بهترین گزینه برای شما است.

 

در این مقاله دو تا از پرطرفدارترین دستگاه های لیزر را با یکدیگر مقایسه کردیم. آیا تجربه استفاده از لیزر پلاتینیوم پلاس را داشته اید؟ به نظر شما آیا این دستگاه می تواند جایگزین لیزر الکساندرایت شود؟ خوشحال می شویم اگر نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

3.1/5 - (32 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *