آیا تیپ پوستی خود را می شناسید و برای لیزر موهای زائد بدن تان به مطب پزشکی مراجعه می کنید که دستگاه لیزر مناسب شما را دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به شما بیاموزیم که چگونه تایپ پوستی خود را پیدا کرده و متناسب با آن دستگاه لیزر تان را انتخاب کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طرز کار دستگاه های لیزر

معمولا در دستگاه های لیزر موهای زائد از بیوتکنولوژی photothermolysis استفاده می شود. به این صورت که لیزر یک پرتو نور تولید می کند تا موهای زائد را هدف قرار داده و از بین ببرد. به طور دقیق تر، طول موج نور لیزر به طوری تنظیم می شود که موهای بدن بدون آسیب دیدن بافت های پوست به راحتی نابود شوند.
لیزر رنگدانه هایی را که در موها وجود دارد، هدف قرار می دهد. سپس انرژی نور قبل از رسیدن به فولیکول از مو ها عبور کرده و در آن جا به انرژی حرارتی تبدیل می شود. بنابراین به فولیکول آسیب می رساند.

هدف از لیزر موهای زائد آسیب رساندن به فولیکول مو است تا دیگر نتواند موهای جدید را بازسازی یا تولید کند و فقط در این صورت رشد مو متوقف می شود.

دستگاه لیزر مناسب پلاتینیومارتباط تایپ پوستی و نوع دستگاه لیزر

یکی از شگفتی های آفرینش انسان، تفاوت در رنگ پوست آن هاست. آیا می دانستید رنگ پوست انسان ها به 6 دسته تقسیم می شوند؟ بدون شک هر انسانی در اطراف خود افرادی با رنگ پوست متفاوت را مشاهده کرده است و علت چنین تفاوتی ملانین در بدن است. ملانین های تایپ های مختلف پوستی ویژگی ها متفاوتی با یک دیگر دارند و همان طور که پیشتر اشاره شد،

همین امر باعث می شود که میزان انرژی لازم برای از بین بردن موهای زائد هر رنگ پوستی از دیگری متفاوت باشد. لیزر جذب رنگ می شود و اگر موهای شما تیره تر از رنگ پوست شما باشد ، لیزر این رنگ را در فولیکول های مو شما قرار می دهد و پوست شما کاملاً بدون آسیب می ماند.

تشخیص رنگ پوست بر اساس مقیاس های استاندارد

ابتدا باید مشخص کنید که پوست شما، جزو کدام تایپ پوستی است تا بر این اساس دستگاه لیزر مناسب خود را انتخاب کنید.
فیتزپاتریک یک مقیاس جهانی برای طبقه بندی رنگ پوست بدن انسان است که بر این اساس 6 تایپ پوستی در نظر گرفته است. این گروه بندی معیار راحتی برای حساسیت به نور ارائه می دهد که در دیگر زمینه ها نیز کاربرد دارد.

تایپ پوستی نوع 1

افرادی که در این دسته قرار می گیرند پوستی کاملا سفید و شفاف دارند. به طور معمول این افراد با موهای بلوند و چشمان روشن (آبی، سبز و یا فندقی) شناخته می شوند. این افراد بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید آفتاب سوخته می شوند چرا که ملانین های پوست آن ها به راحتی تغییر رنگ می دهند.

لیزر پلاتینیومتایپ پوستی نوع 2

اگر شما دارای پوستی سفید و موهای قرمز، بلوند و یا قهوه ای روشن هستند، احتمالا در دسته دوم قرار می گیرد. افرادی با این تایپ پوستی به ندرت برنزه می شوند اما زمانی که در معرض اشعه های فرابنفش چون خورشید قرار گیرند، دچار سوختگی می شوند.

تایپ پوستی نوع 3

افرادی که در طبقه سوم مقیاس فیتزپاتریک قرار می گیرند، دارای رنگ دانه های بیشتری نسبت به دو گروه اول هستند. این دسته از افراد دارای موهایی به رنگ بلوطی، زیتونی و قهوه ای نسبتا تیره بوده و چشمانی به قهوه ای، فندقی، سبز و آبی دارند. پوست این افراد قابلیت برنزه شدن را دارد اما سوختگی در بین آن ها به ندرت مشاهده می شود.

تایپ پوستی نوع 4
اگر طیف پوست و رنگ موی شما در محدوده قهوه ای تا قهوه ای تیره قرار دارد و رنگ چشمان تان قهوه ای یا فندقی است، شما در دسته چهارم قرار می گیرید. این نوع پوست به سادگی برنزه شده و تیره می شود. در صورتی که به ندرت آفتاب سوخته می شوند.

تایپ پوستی نوع 5

افراد در این دسته دارای پوستی به رنگ قهوه ای تیره هستند. این تایپ پوستی به سرعت و بدون هیچ دشواری برنزه شده و سوخته ای بسیار کم در این افراد مشاهده می شود. این تایپ پوستی شایع ترین رنگ مردم آفریقا و آمریکا جنوبی است.

تایپ پوستی نوع 6

تیره پوست ترین انسان ها در دسته 6 ام قرار می گیرند. این افراد دارای پوستی به رنگ قهوه ای تیره تا سیاه هستند. مو و رنگ چشمان این افراد نیز تیره است و ما شاهد چشمان رنگی در این افراد نیستیم. تایپ پوستی نوع 6 در صورت برنزه شدن کاملا سیاه می شود و هیچ گاه شاهد سوختگی در آن نیستیم. بیشتر افراد این تایپ پوستی را آفریقاییان و مردم قاره آمریکا تشکیل می دهند.

دستگاه لیزر مناسب برای افرادی با تایپ پوستی روشن

طبق تعارف اشاره شده در ابتدای مقاله، دستگاه لیزر مناسب پوست های روشن، دستگاهی است که انرژی اش متناسب با رنگ دانه های این تایپ های باشد. دستگاه لیزر مناسب برای افرادی که در دسته های 1 و 2و 3 پوستی قرار می گیرند، لیزر های دایود و الکساندرایت و پلاتینیوم است.
لیزر پلاتینیوم یک انتخاب عالی برای مردان و زنانی است که می خواهند یک راه حل موثر برای از بین بردن موهای زائد خود داشته باشند. این دستگاه برای پوست های بسیار سبک و موهای زائد سبک مناسب است.

*البته افراد با تایپ پوستی نوع 3 می توانند از دستگاه لیزر آی پی ال علاوه بر 3 دستگاهی که ذکر شد نیز استفاده کنند.

دستگاه لیزر مناسب برای افرادی با تایپ پوستی تیره

همان طور که می دانید ملانین که جزئی از رنگدانه های پوست و مو است، جاذب اصلی نور لیزر است. هنگامی که نور دستگاه لیزر بر پوست تابانده می شود، انرژی آن توسط ملانین ها که جزئی از ساختار مو هستند، جذب می شود و در نهایت این آسیب دیدن فولیکول هاست که باعث متوقف شدن رشد موهای زائد بدن می شود. فولیکول مو افرادی با پوست تیره سخت تر و دیرتر از فولیکول مو افراد با رنگ روشن آسیب می بیند. اما چاره چیست؟

شما برای نابودی موهای زائد پوست های تیره نیاز به دستگاه لیزر مناسب با تایپ های پوستی تیره دارید. این دستگاه ها طول موج بلندی تر و انرژی بیشتری دارند. ان دی یاگ، دایود، آی پی ال از بهترین دستگاه ها برای پاسخ به این مسئله است.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه لیزر تیتانیوم ، دایود ، دایود الکس و …. با شماره های درج شده در مقاله تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید.

3.3/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *