عمر مفید دستگاه های لیزر تخمینی است و نشان می‌دهد وسیله‌ ای که در اختیار دارید چه مدت می تواند به بهینه ترین حالت ممکن کار کند یا به عبارتی به مدت زمانی که می توان از یک دارایی استفاده بهینه (منفعت استفاده از دستگاه بیشتر از هزینه های مستقیم و غیر مستقیم آن باشد) کرد، طول عمر مفید آن می گویند.

همان طور که می دانید هر وسیله عمر مفید منحصر به فرد خودش را دارد و عوامل متعددی بر این رقم تأثیر می‌گذارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با عمر مفید دستگاه لیزر تیتانیوم و عوامل موثر بر آن بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

عوامل موثر بر طول عمر دستگاه لیزر

عوامل کوچک و بزرگ زیادی بر طول عمر دستگاه لیزر تیتانیوم موثر است. اما می توان گفت به طور کلی، سه مورد به عنوان عوامل اصلی تعیین کننده طول عمر لیزر تیتانیوم شناخته می شود. این 3 مورد عبارت اند از

  1. طراحی و ساخت
  2. دمای کارکرد
  3. توان مصرفی

طراحی و ساخت دستگاه لیزر

اولین قدم برای افزایش طول عمر مفید و بهینه کردن کارایی دستگاه، انتخاب یک لیزر مناسب و قابل اعتماد است. شما باید پیش از آن که اقدام به خرید کنید، معیار ها و انتظارات خود را از یک دستگاه لیزر شفاف سازی کرده و خصوصیات دستگاه های مختلف را بررسی کنید. برای اینکه لیزر در حین کار آسیب نبیند باید دستگاهی متناسب با نیازتان خریداری کنید.

اگر دستگاه متناسب با نیاز مراجعان لیزر نباشد، پزشک مجبور خواهد بود شرایط استفاده از آن را تغییر دهد که همین امر سبب کاهش طول عمر مفید دستگاه خواهد شد.

برای مثال دستگاه لیزر تیتانیوم برای زرد پوست ها بسیار مناسب می باشد اما چنان چه ما از این دستگاه برای حذف موهای زائد سیاه پوستان استفاده کنیم، مجبور می شویم طول موج و حداکثر توان دستگاه را تغییر دهیم. در نتیجه نه تنها بیماران نتیجه مطلوبی دریافت نخواهند کرد، بلکه آسیب جدی ای به دستگاه وارد می کند.

طول عمر مفید دستگاه لیزر

دمای کارکرد دستگاه لیزر

میزان دما یکی از دیگر عواملیست که تاثیر مستقیمی بر روی طول عمر مفید دستگاه لیزر تیتانیوم می گذارد. یک قانون کلی در بین لیزر ها حاکم است که می گوید عمر لیزر به ازای هر 8 درجه سانتیگراد افزایش، به نصف می رسد!

همان طور که می دانید لیزرها در حین کار گرما تولید می کنند که باید دفع شود. در غیر این صورت دمای دیود افزایش یافته و طول عمر آن کوتاه تر می شود. سیستم های اندازه گیری گرمای ذرات سیستم و پایه های لیزری باید به گونه ای طراحی شوند که در زمان کار، دمای لیزر را به حداقل برسانند.

در لیزرهای پرقدرت هم چون دایود تیتانیوم، تراشه لیزری مستقیماً بر روی یک کولر حرارتی الکتریکی (TEC) نصب شده است که به ما امکان می دهد دما را به طور دقیق کنترل کنیم. همین امر باعث افزایش طول عمر این لیزر می شود.

نکاتی برای بهبود طول عمر مفید دستگاه لیزر تیتانیوم

توان مصرفی

عامل سومی که عمر مفید دستگاه را تحت الشعاع قرار می دهد، قدرت عملکرد یا همان توان لیزر است. هرچه قدرتی که دستگاه برای کار نیاز دارد، بیشتر باشد عمر لیزر کوتاه تر می شود و بالعکس.

فرمول توان مصرفی از تقسیم انرژی مصرفی بر زمان به دست می آید. پس توان و انرژی رابطه مستقیم با یک دیگر دارند.

داده ها حاکی از آن هستند که هر چه لیزر تیتانیوم به انرژی (توان) کمتری برای کار نیاز داشته باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

 

10 ترفند طلایی برای افزایش طول عمر لیزر دایود تیتانیوم

 

مورد هایی که پیش تر ذکر کردیم، عوامل تعیین کننده طول عمر یک دستگاه می باشد. اما پزشکان و کلینیک داران نیز می توانند با رعایت کردن یک سری ترفند ها، طول عمر لیزر تیتانیوم را افزایش داده و خرج های جانبی دستگاه را بکاهند. حال شما را با چند ترفند طلایی آشنا می کنیم.

  1. بهتر است از کولر های گازی به جای کولر های آبی در اتاق لیزر استفاده شود. کولر های آبی طول عمر لیزر تیتانیوم را به شدت کاهش می دهند.
  2. به طور مداوم از دستگاه استفاده نکنید.هر لیزری ظرفیت و توان متفاوتی دارد. دستگاه را پس از گذشت مدت معینی ( با توجه به آستانه تحملش) خاموش کنید.
  3. مایع خنک کننده دستگاه لیزر تیتانیوم را ماهی یک مرتبه پر کنید. بهتر است هر 3 الی 6 ماه یک بار، مایع خنک کننده را به طور کلی تعویض کنید.
  4. توجه داشته باشید که مایع خنک کننده دستگاه حتما دوبار تقطیر شده باشد.
  5. بهتر است دمای اتاق لیزر، زیر 24 درجه سانتی گراد تنظیم شود.
  6. نصب و راه اندازی لیزر تیتانیوم خود را به یک مهندس متخصص بسپارید.
  7. لیزر تیتانیوم نسبت به تغییرات الکتریکی سریع به شدت حساس است. استفاده کردن از محافظ‌های برقی (مانند استابلایزر و یو پی اس) برای کنترل جریان ورودی به شدت توصیه می شود.
  8. به هیچ عنوان به طور ناگهانی، دستگاه لیزر را خاموش نکنید. اپراتور باید ابتدا جریان منبع تغذیه آرام آرام کاهش داده و سپس بر روی صفر آورده و دستگاه را کاملا خاموش کند.
  9. اگر به بدنه دستگاه شما آسیب وارد شد، به هیچ عنوان خودتان برای تعمیر آن دست به کار نشوید، از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید.
  10. چنان چه که دستگاه شما، با نشتی آب مواجه است، برای جلوگیری از آسیب به هد لیزر ها، حتما به مهندسین فنی اطلاع و جهت رفع آن اقدام کنید.

طول عمر مفید دستگاه لیزر تیتانیوم

خرید دستگاه لیزر تیتانیوم

ما در فروشگاه بین المللی طاهر تاج مادر، دستگاه های معتبر لیزر را برای فروش به شما عزیزان معرفی می کنیم. اگر شما تمایل به خرید و فروش برند های معتبر دستگاه لیزر موهای زائد هم چون دستگاه تیتانیوم را دارید، کافیست به وب سایت ما مراجعه کرده و تمامی محصولات به همراه قیمت شان را، مشاهده نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران فروش ما تماس گرفته یا در انتهای همین مقاله برای ما کامنت بگذارید. از این که تا این جای مقاله همراه ما بودید، از شما کمال تشکر را به جا می آوریم.

ارتباط با بخش فروش:

آقای سایله : 09127789361

خانم عابدینی : 09123438253

آقای دوستی : 09127185481

خانم انصاری : 09127485731

خانم صمصامی : 09127869534

آقای کریمی : 09127869534

آقای آذری : 09127736546

مسئول قردادها :

خانم عابدینی : 09123438253

2.5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *