داشتن پوستی صاف و عاری از مو دغدغه همه بانوان است. یکی از راهکارهای از بین بردن موهای زائد که در سال­های اخیر بسیار مؤثر عمل کرده است، استفاده از لیزر است. در این روش برای کسب نتیجه مطلوب لازم است بهترین و مناسب­ترین دستگاه لیزر با توجه به نوع پوست و موهای زائد آن انتخاب شود؛ تا ضمن جلوگیری از آسیب به پوست،‌ از صرف زمان و هزینه­های اضافه اجتناب شود؛ اما انتخاب دستگاه مناسب که برای پوست­های سبزه نتیجه­ای ماندگار و مطلوب را ایجاد کند، همواره یک انتخاب دشوار بوده است. در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی برای انتخاب لیزر پوست سبزه در اختیار شما بگذاریم؛ با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد لیزر پوست سبزه چگونه است؟

قبل از آشنایی با انواع دستگاه­های لیزر برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر پوست سبزه، در گام اول بهتر است با عملکرد کلی این دستگاه­ها آشنا شوید. در این بخش به‌طور مختصر روش از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر را موردبررسی قرار می‌دهیم تا توضیحات بعدی برای شما قابل‌درک باشد.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد یک روش درمانی غیرتهاجمی است که در آن از پرتوهای قوی نور لیزر استفاده می‌شود. در این روش لیزر، تجمع ملانین و رنگ‌دانه‌های پوست که در فولیکول­های مو قرار دارند را مورد هدف قرار داده و از این طریق فولیکول­ها را تخریب می­کند تا از رشد موها جلوگیری شود. این تأثیر بانفوذ لیزر و ایجاد گرما در فولیکول­های حاوی ملانین اتفاق می­افتد. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از این روش برای نواحی مختلف پوست مانند بیکینی، پاها، سینه، بازوها و زیر بغل، کمر، پشت لب و گونه­ها بلامانع باشد.

نحوه عملکرد لیزر پوست سبزه

بهترین دستگاه لیزر مو زائد 2021، ضمن انجام کل فرآیند لیزر بدون درد، عمیق­ترین رنگ‌دانه‌ها را در منافذ پوست تشخیص داده و بدون آسیب به بافت پوستی اطراف،‌ فولیکول­ها را کاملاً تخریب خواهد کرد. پیشرفت این نوع دستگاه­ها تحولی عظیم درزمینهٔ لیزر به شمار می­رود، چراکه لیزر موهای پوست برنزه و سبزه را با هر میزان تجمع مو امکان­پذیر کرده است.

درگذشته انجام لیزر برای افراد دارای پوست­های تیره­تر و همچنین پوست­هایی که موهای روشن­تر داشتند، با توجه به رنگ‌دانه‌ها و تمرکز لیزر بر آن‌ها، تأثیر مطلوبی نداشت. دلیل این امر نیز روشن است، زیرا اشعه لیزر توانایی تفکیک رنگ‌دانه‌های پوست و رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول­های مو را نداشت. درنتیجه تا مدتی بهترین کاندیدای انجام لیزر، افرادی باپوست­ روشن و موهای تیره بودند؛ چراکه توانایی لیزر برای تشخیص رنگ‌دانه‌های پوست از مو افزایش یافت و احتمال سوختگی هم کمتر شد.

باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی درزمینهٔ طراحی و ساخت انواع دستگاه لیزر مو زائد، نقاط ضعف دستگاه­های لیزر کم‌کم برطرف شد و در حال حاضر گزینه­های زیادی برای لیزر پوست سبزه و دیگر انواع پوست­ها وجود دارد. در ادامه به بررسی این دستگاه­ها و همچنین تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت خواهیم پرداخت.

لیزر ND:YAG، بهترین گزینه برای پوست­های تیره

این دستگاه لیزر در حال حاضر بهترین گزینه برای لیزر پوست سبزه و تیره در نظر گرفته می‌شود، بااین‌حال گزینه­های دیگری با عملکرد مطلوب وجود دارند. این دستگاه میزان تجمع ملانین در نقاط عمیق پوست را تخمین می­زند و بین این رنگ‌دانه‌ها و رنگ‌دانه‌های پوست تمایز قائل می‌شود. مورد دیگری که این دستگاه را برای پوست­های تیره به یک گزینه ایده آل تبدیل می­کند، طول موج کاری آن است. با توجه به اینکه طول موجود دستگاه لیزر ان دی یاگ برای تاثیرگذاری بر لایه­های عمیق پوست و تنها ملانین موجود در فولیکول بهینه‌شده است،‌ احتمال سوختگی پوست با این لیزر بسیار کم خواهد بود. لازم به ذکر است این لیزر بر روی پوست­های روشن و موهای بور و نازک تأثیر چندانی نخواهد داشت. یکی از معایب این لیزر که در مقابل مزایای بی­شمار آن قابل‌چشم‌پوشی است،‌ ایجاد درد حین فرآیند لیزر است که به دلیل نفوذ گرما در عمق بیشتری از پوست اتفاق می­افتد و بیشتر از هر چیزی به جنس مو و ضخامت آن بستگی دارد.

  • بهترین برندهای رایج لیزر ND:YAG عبارتند از: Cutera CoolGlide، Cynosure Elite، Candela Gentle Yag

لیزر الکساندرایت، بهترین گزینه برای پوست­های نسبتا روشن

این لیزر با داشتن طول موج­های بلندتر، جایگاه خوبی بین رقبای خود پیداکرده است. یکی از مهم­ترین مزایای این لیزر، امکان لیز منطقه گسترده‌تری نسبت به سایر دستگاه هاست که درنتیجه منجر به کاهش تعداد جلسات موردنیاز برای رفع موهای زائد می‌شود. بااین‌حال این لیزر معایبی نیز دارد که مهم­ترین آن‌ها احتمال سوختگی سطحی در پوست­های تیره است، اما این ریسک برای پوست­های روشن وجود نخواهد داشت.

بهترین برندهای لیزر الکساندرایت عبارتند از: Candela GentleLase, Cynosure Apogee, EpiTouch Plus

لیزر دایود، بهترین گزینه برای لیزر پوست سبزه، پوست­های متوسط تا تیره

لیزر دایود یکی از جدیدترین و رایج­ترین لیزرهایی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می­گیرد. این لیزر بهترین گزینه برای لیزر پوست سبزه در نظر گرفته می‌شود. یکی از مهم­ترین مزایای لیزر دایود که مهم­ترین تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت نیز محسوب می‌شود، استفاده از طول موج­های بلند و کوتاه است که با توجه به نوع مو، عمق و ضخامت آن در متقاضیان تنظیم می‌شود؛ بنابراین رفع موهای زائد با لیزر دایود، بهترین انتخاب برای لیزر موهای کرکی و نازک در پوست­های تیره نیز محسوب می‌شود. برای آشنایی با انواع کاربرد لیزر دایود و نحوه کار با دستگاه لیزر دایود، نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، روی لینک های قرار داده‌شده، کلیک کنید. اگر برای خرید دستگاه لیزر یا رنت دستگاه لیزر دایود به مشاوره نیاز دارید، از طریق شماره … با ما در تماس باشید.

  • بهترین برندهای لیزر دایود عبارتند از: LightSheer, SLP 1000, LaserLite, ALma SopranoXL

سؤالات متداول

آیا لیزر پوست سبزه،‌ دردناک است؟

البته به‌طور کلی انجام لیزر با کمی احساس ناراحتی در پوست همراه است، اما میزان این درد و احساس ناخوشایند به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع دستگاه،‌ حرفه­ای بودن متخصص لیزر و همچنین ضخامت و عمق موهای پوست، عوامل مؤثری بر میزان این درد هستند. بااین‌حال در دستگاه­های جدیدتر از تکنولوژی­های خنک­کننده­ای استفاده‌شده است که این میزان درد را به طرز قابل توجهی کاهش داده است.

آیا استفاده از لیز یک روش امن است؟

سلامت افراد یکی از مهم­ترین گزینه­هایی است که در طراحی و ساخت دستگاه­های لیزر به آن توجه ویژه­ای می‌شود. متأسفانه باورهای غلط رایجی در این زمینه وجود دارند که استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد سلامت فرد را به خطر می­اندازد. این تفکرات کاملاً نادرست هستند،‌ چراکه برای از بین بردن موهای زائد و پیشگیری از رشد مجدد آن‌ها، تنها از طول موج­های خاصی استفاده می‌شود که اثر مخربی بر روی سلامت فرد نخواهند داشت.

4.8/5 - (103 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *