تنوع بسیار زیاد دستگاههای لیزر مو، شناسایی بهترین دستگاه لیزر موی زائد حرفه‌ای را به یک چالش بزرگ برای کلینیک‌ها تبدیل کرده است؛ چراکه اکثر شرکت‌های سازنده تنها تکنولوژی بکار گرفته‌شده در ساخت محصولات را معرفی می‌کنند و توضیح دقیقی از چگونگی تفاوت بین فناوری دستگاه‌های مختلف ارائه نمی‌دهند. معمولاً انواع دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای را بر اساس شرکت‌های تولیدکننده و مدل‌های مختلف آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تمام فناوری‌های بکار گرفته‌شده در دستگاه‌های مختلف را در دسته‌بندی کرده و درنهایت نیز به انواع تجهیزات دستگاه‌های لیزر مو زائد اشاره می‌کنیم؛ بنابراین در انتها می‌توانید بهترین دستگاه لیزر مو زائد 2021 و مناسب‌ترین گزینه برای کلینیک زیبایی خود را شناسایی و انتخاب کنید.

بهترین دستگاه لیزر مو زائد 2021

در ساخت دستگاه لیزر مو زائد از سه طول‌موج مختلف استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید اکثر دستگاه‌های لیزر مو زائد به رنگ‌دانه‌های پوست و مو متکی هستند. تکنولوژی لیزر مو زائد باهدف قرار دادن رنگ‌دانه فولیکول‌های مو و افزایش دمای آن بدون آسیب به بافت‌های اطراف، ریشه مو را از بین می‌برند. باوجود تکنولوژی‌های مختلف لیزر؛ تکنولوژی خاصی که در بهترین دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای استفاده می‌شود لیزرهایی با طول‌موج (پالس) بلند هستند. متخصصین بر اساس تناژ رنگ پوست مراجعین از یکی از انواع طول‌موج لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند:

  • لیزر دایود فیبر با طول‌موج 810 نانومتری و لیزر دایود معمولی با طول‌موج 808 نانومتری
  • لیزر الکساندرایت با طول‌موج 755 نانومتری
  • لیزر ان‌ دی یاگ با طول‌موج 1064 نانومتری
  • LED با طول‌موج 780 تا 850 نانومتری
  • لیزر روبی با طول‌موج 695 نانومتری
انواع لیزرهای رفع موهای زائد چیست؟
مشاوره خرید بهترین دستگاه لیزر مو زائد 2021

انواع لیزرهای رفع موهای زائد

هنگام انتخاب بهترین دستگاه لیزر مو زائد برای کلینیک خود توجه به این نکته که اکثر مراجعین شما در کدام دسته‌بندی تناژ پوستی قرار می‌گیرند، بسیار مهم است؛ چراکه تمام طول‌موج‌ها برای انواع رنگ‌های پوستی مناسب نیستند. انواع دستگاه لیزر مو زائد با استفاده از فناوری دایود، الکساندرایت و ان‌ دی یاگ، LED و… طراحی و تولید می‌شوند. در ادامه انواع فناوری‌های لیزر را معرفی می‌کنیم:

لیزر دایود

دستگاه لیزر مو زائد با فناوری دایود و طول‌موج 810 نانومتری برای درمان موهای زائد انواع تناژ پوستی مناسب است. دایود با جذب متوسط ملانین، درمانی ایمن برای رفع موهای زائد انواع تناژ پوستی است. ازآنجایی‌که لیزر دایود با طول‌موج بلند به عمق پوست نفوذ کرده و دقیقاً به رنگ‌دانه‌های مو برخورد می‌کند، بهترین لیزر موهای پوست برنزه محسوب می‌شود.

کاربرد لیزر دایود چیست؟

با استفاده از لیزر دایود می‌توان در طول‌موج بلند و کوتاه، انواع موهای روشن تا متوسط را از بین برد. برای مثال، برای رفع موهای زائد پوست‌های تیره لازم است اپراتور انرژی دستگاه را کاهش دهد تا خطر سوختگی از بین رفته و ایمنی درمان افزایش یابد؛ اما ازآنجایی‌که در این موارد انرژی دستگاه کمتر از حد معمول تنظیم می‌شود، اثربخشی درمان در هر جلسه کاهش‌یافته و درنهایت به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز است.

  • مزایا: دستگاه لیزر مو زائد مبتنی بر فناوری دایود هر دو طول‌موج بلند و کوتاه را ساطع می‌کند، بنابراین به عمق پیازهای مو نفوذ کرده و به‌خوبی ملانین آن را جذب می‌کند. علاوه بر این، طول‌موج بلند لیزر دایود خطر آسیب به پوست را کاهش می‌دهد. دایود عمدتاً لیزر بدون درد بوده و اکثر مراجعین حداقل میزان درد را گزارش می‌دهند.
  • معایب: رفع موهای زائد با لیزر دایود برای پوست‌های تیره به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد.

لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر مو زائد با فناوری الکساندرایت و طول‌موج 755 نانومتری بهترین لیزر موهای کرکی و نازک است. لیزر الکساندرایت با توانایی بالا در جذب ملانین برای پوست‌های تایپ 4،5 و 6 مناسب نبوده و برای درمان موهای زائد افرادی در تایپ پوستی 1،2 و 3 یعنی رنگ پوست روشن تا زیتونی و همچنین موهای روشن و متوسط استفاده می‌شود؛ اما تفاوت لیزر الکساندرایت با دستگاه لیزر دایود چیست؟ همان‌طور که ملاحظه کردید مهم‌ترین تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت این است که لیزر دایود برای انواع تایپ‌های پوستی روشن و تیره مؤثر است درحالی‌که لیزر الکساندرایت تنها برای تایپ‌های پوستی روشن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • مزایا: مهم‌ترین مزیت لیزر الکساندرایت بهره‌مندی از قابلیت افزایش قطر تابش (SPOT) است. به این معنا که الکساندرایت یک منطقه‌ وسیعی از پوست را با سرعت بیشتری درمان می‌کند. همچنین برای افزایش سرعت درمان در یک جلسه می‌توان از پالس‌های سریع استفاده کرد. معمولاً مدت‌زمان یک جلسه درمان با لیزر الکساندرایت نیم ساعت است.
  • معایب: باوجود طول‌موج نسبتاً بلند در لیزر الکساندرایت، همچنان احتمال جذب ملانین پوست نیز وجود دارد؛ بنابراین ریسک سوختگی و تغییر رنگ پوست در تناژهای تیره پوستی از اصلی‌ترین معایب این نوع لیزر بشمار می‌آید.

ان‌ دی یاگ

دستگاه لیزر مو زائد با فناوری لیزر ان‌ دی یاگ و طول‌موج 1064 نانومتری است. درمان با این لیزر به میزان ملانین فرد بستگی دارد؛ چراکه سرعت جذب ملانین توسط لیزر ان‌ دی یاگ نسبت به سایر لیزرها ضعیف‌تر است. این لیزر باوجود طول‌موج بلند مانند لیزر دایود بهترین دستگاه لیزر پوست سبزه، پوست‌های تایپ‌ 4،5 و 6 بوده و برای تایپ‌های پوستی 1،2 و 3 مناسب نیست.

  • مزایا: با طول‌موج بلند ایمن‌ترین لیزر برای پوست‌های تیره است. ان‌ دی یاگ بیشترین پتانسیل را برای از بین بردن مو در پاپیلا یعنی ساختار پیازی موجود در پایه فولیکول مو، دارد.
  • معایب: به دلیل جذب کم ملانین توسط این لیزر، برای کسب نتیجه مطلوب به تعداد جلسات زیادی نیاز است. همچنین درمان موهای کرکی و نازک با این لیزر دردناک‌تر از حد معمول بوده و اثربخشی کمتری دارد.

LED

این تکنولوژی با استفاده از نور مادون‌قرمز نزدیک به طول‌موج 780 تا 850 نانومتری به‌عنوان درمان مؤثر، ایمن، سریع و راحت برای رفع‌ موهای زائد شناخته می‌شود. ازآنجایی‌که طیف طول‌موج ساطع‌شده توسط LED گسترده است برای انواع تناژ رنگی پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها:

  • طول عمر طولانی با پایداری بالا
  • طول عمر و پایداری منبع نور LED
  • طول‌موج نوری گسترده
  • انتشار سطحی بسیار عالی
لیزر LED از نور مادون‌قرمز نزدیک به طول‌موج 780 تا 850 نانومتری استفاده می کند.
لیزر LED از نور مادون‌قرمز نزدیک به طول‌موج 780 تا 850 نانومتری استفاده می کند.

لیزر روبی

لیزر روبی با طول‌موج 695 نانومتری یکی از قدیمی‌ترین و کم‌استفاده‌ترین فناوری‌های موجود برای از بین بردن موهای زائد است. لیزر روبی سال‌های طولانی به‌عنوان یک درمان ایمن و بدون عوارض جانبی برای رفع موهای زائد استفاده می‌شد. روبی تنها مناسب پوست‌ و موهای روشن بوده و به‌هیچ‌عنوان برای درمان پوست‌های تیره و برنزه استفاده نمی‌شود.

مقایسه فناوری فیبر دایود با اسپات‌های قابل تعویض، تکنولوژی دایود معمولی و فناوری LED جهت رفع موهای زائد

دستگاه لیزر مو حرفه‌ای دارای قطعات مختلفی بوده و شناخت این قطعات در هنگام کار با دستگاه لیزر دایود و سایر دستگاه‌ها مهم است. هندپیس یکی از قطعات مهم در دستگاه لیزر است. وظیفه این قطعه انتشار امواج لیزر بر روی پوست است. برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر مو زائد شناسایی تفاوت فناوری این قطعه در دستگاه‌های مختلف بسیار مهم است.

فیبر لیزر دایود

فیبر لیزر دایود، امواج چندگانه لیزر دایود را به‌وسیله یک آرایه میکرو لنز به یک فیبر چندحالته تک‌هسته‌ای متصل کرده و نور را به محل موردنظر می‌رساند. به‌طورکلی دستگاه لیزر مو حرفه‌ای طراحی‌شده با فناوری فیبر دایود با پرتودهی بهتر، دستگاهی باکیفیت و هزینه ساخت بالا محسوب می‌شود. در برخی دستگاه‌های لیزر دایود با فناوری فیبر، در کنار طول‌موج 755 نانومتری از لیزر 1064 نانومتری ان‌ دی یاگ نیز استفاده‌شده است.

Fiber HR Trio یا Fiber HR II یک سیستم پیشرفته و یکپارچه با فیبر دائمی است. این سیستم مزایای سه طول‌موج 810، 755 و 1064 نانومتری را در خود دارد. در این سیستم برای افزایش دقت درمان، از انواع اندازه‌های قطر تابش استفاده‌شده است. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌‌ای طراحی‌شده با رهاسازی فیبر، کاهش مدت‌زمان درمان است.

لیزر دایود معمولی

اما لیزر دایود معمولی عمدتاً از نوع vertical laser stack و همراه با تعدادی میله دایود است. این میله‌ها به‌صورت دسته‌ای منظم شده و برای افزایش انرژی خروجی تراشه لیزر بر روی سینک گرمایی جوش داده‌شده‌اند.

در هر دو فناوری با بهره‌گیری از ژل اولتراسوند شفاف به‌عنوان حد واسط، از سر هندپیس برای تماس مستقیم باپوست استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این دو نوع دستگاه لیزر دایود بدون وقفه در تمام طول روز استفاده کنید.

فناوری LED

انواع دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای که از فناوری LED استفاده می‌کنند، نسل بعدی فناوری مورداستفاده برای رفع موهای زائد بشمار می‌آیند. LED با استفاده از قدرت بالا، امواج را به‌خوبی ساطع می‌کند. درواقع LED به‌عنوان یک منبع نوری باعث شکل‌گیری هرم کریستال و انتقال پرتو NIR می‌شود. درنهایت بانفوذ به درون‌پوست و جذب گرما توسط ملانین‌های فولیکول‌های مو، باعث درمان موهای زائد می‌شود.

معرفی تجهیزات رفع موهای زائد

FIBER HR II و FIBER HR Trio

از بهترین تجهیزات لیزر موهای زائد حرفه‌ای فیبر HR Trio یا HR II است. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره شد لیزرهای الکساندرایت، ان‌ دی یاگ و دایود از بهترین لیزرها هستند؛ چراکه این لیزرها تکنولوژی پرتو پریمیوم و درمان انواع تناژهای پوستی را ارائه می‌دهند.

فیبر HR II باوجود سه طول‌موج 810 نانومتری فیبر دایود، 755 نانومتری الکساندرایت و 1064 نانومتری در یک دستگاه، روش‌های درمان‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. فیبر HR با داشتن سه طول‌موج در مقایسه با سایر دستگاه‌ها موجود با فناوری مشابه، قیمت مناسبی دارد.

ویژگی‌های فیبر HR عبارت‌اند از:

  • اندازه قطر تابش از 4 میلی‌متر تا 60 میلی‌متر متغیر است
  • با طول عمری حدود 50 میلیون شات
  • هندپیس سبک
  • دارای سیستم کولینگ در تماس با یاقوت کبود
  • سرعت‌بالا در درمان

جزئیات ذکرشده نشان‌دهنده علل برتری فیبر HR Trio و HR II به‌عنوان بهترین تجهیزات لیزر موهای‌ زائد در کل بازار است.

Dual Accento دوال اکسنتو

یکی از بهترین تجهیزات لیزر موهای زائد لیزر دوال اکستنو است. دوال اکسنتو هر دو لیزر 755 نانومتری الکساندرایت و 1064 نانومتری ان‌ دی یاگ را در یک دستگاه ارائه می‌دهد؛ بنابراین علاوه بر درمان موهای زائد توسط دوال اکسنتو، طیف گسترده‌ای از کاربردهای درمانی پزشکی نیز توسط این دستگاه ارائه‌شده است. دوال اکسنتو در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه با صرفه‌جویی در هزینه‌ها قیمت مناسبی دارد.

ویژگی‌های دوال اکسنتو عبارت‌اند از:

  • قطر تابش 2 -20 میلی‌متری
  • اسپری کرایو سرد برای انجام درمان راحت
  • صفحه‌نمایش لمسی با رابط کاربری آسان با سرعت‌بالا برای درمان‌های سریع استفاده می‌شود
دوال اکسنتو هر دو لیزر 755 نانومتری الکساندرایت و 1064 نانومتری ان‌ دی یاگ را در یک دستگاه ارائه می‌دهد.
دوال اکسنتو هر دو لیزر 755 نانومتری الکساندرایت و 1064 نانومتری ان‌ دی یاگ را در یک دستگاه ارائه می‌دهد.

بهترین دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای 2021

FIBER HR

دستگاه لیزر مبتنی بر لیزر دایود همراه با فیبر 810 نانومتری به‌عنوان درمانی برای رفع موهای زائد و سایر درمان‌های پزشکی، موفق به دریافت تأییدیه FDA شده است.

  • طور عمری بیشتر از 50 میلیون شات
  • دارای چهار حالت درمان
  • سیستم کولینگ متصل با یاقوت کبود

FIBER HR TRIO

اولین لیزر دایود همراه با فیبر با طول‌موج سه‌گانه 755، 808 و 1064 نانومتری در جهان است.

  • طول عمر بیش از 50 میلیون شات
  • قطر تابش متنوع
  • کاربردهای متنوع

FIBER HR II

دستگاه لیزر دایود همراه با فیبر قدرتمند با طول‌موج سه‌گانه 1400 واتی برای از رفع موهای زائد و سایر درمان‌های پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • هندپیس بادوام با عمر طولانی
  • قطر تابش در سه سایز 12، 60 و 4 میلی‌متری
  • قابلیت اتصال به WIFI

PLANAR LED

اولین تجهیزات LED باقدرت بسیار بالا در جهان برای رفع موهای زائد است.

  • طول عمر بالای 100 میلیون شات
  • دارای فناو‌ری ثبت اختراع بین‌المللی
  • بدون نیاز به هیچ‌گونه مواد مصرفی.
  • قابلیت اتصال به WIFI

PLANAR LED MINI

اولین دستگاه دستی LED برای رفع موهای زائد در جهان است.

  • طول عمر بیش از 100 میلیون شات
  • دارای فناوری ثبت اختراع بین‌المللی
  • بدون نیاز به هیچ‌گونه مواد مصرفی
  • قابلیت اتصال به WIFI

رنگ‌دانه جذب‌شده توسط انواع لیزر و دلیل اهمیت آن

هر سه نوع لیزر دایود، الکساندرایت و ان‌ دی یاگ، سه ماده اصلی پوست یعنی اکسی هموگلوبین، آب و ملانین را جذب می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای میزان ملانین جذب‌شده توسط طول‌موج لیزر موجود در دستگاه است؛ اما میزان جذب ملانین باید به‌گونه‌ای باشد که باعث سوختگی و یا از بین رفتن رنگ پوست فرد نشود. توجه به این نکته برای درمان پوست‌های تیره در انواع تایپ‌های پوستی 4،5 و 6 با میزان رنگ‌دانه ملانین بالا بسیار مهم است. درواقع نوع لیزر و قدرت آن در جذب رنگ‌دانه‌های ملانین مو در پوست‌های تیره باعث افزایش اثربخشی درمان در این افراد می‌شود؛ بنابراین در هنگام انتخاب بهترین دستگاه لیزر مو برای کسب‌وکار خود توجه به این نکته ضروری است.

تعمیر و سرویس تجهیزات حرفه‌ای لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر مو زائد پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیر و یا سرویس دارد. تعمیرات باکیفیت بالا در بهبود عملکرد دستگاه بسیار مؤثر است. برخی از دستگاه‌ها دارای اجزای یک‌بارمصرف بوده و شناسایی این اجزا برای اپراتور لازم است.

علاوه بر آن، آشنایی با عمر مفید هر یک از این قطعات دستگاه نیز ضروری است. برای مثال عمر مفید هندپیس دستگاه 50 میلیون پالس است.

قیمت دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای

مسلماً بهترین دستگاه لیزر و تجهیزات حرفه‌ای پزشکی گران‌قیمت هستند. تمام دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک‌های پزشکی با استفاده از قطعاتی باکیفیت بالا ساخته می‌شوند. قیمت تجهیزات حرفه‌ای لیزر موهای زائد و حرفه‌ای باقیمت دلار محاسبه می‌شوند، این تجهیزات از 30 هزارتا 200 هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. بهترین دستگاه لیزر مو زائد شامل دایود فیبر 810 نانومتری، الکس دایود و ان‌ دی یاگ می‌شود.

به‌طورکلی دستگاه‌های لیزر مو زائد بر اساس کیفیت تجهیزات، ضمانت، تعمیرات و سرویس قیمت‌گذاری می‌شوند. می‌توانید بر اساس بودجه خود برای پرداخت نقدی، ماهیانه و یا رنت، مناسب‌ترین و بهترین دستگاه لیزر مو زائد را انتخاب کنید. قیمت این دستگاه‌ها عبارات است از:

  • قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت و یاگ به‌طورمعمول بین 85 تا 200 هزار دلار متغیر است.
  • قیمت دستگاه لیزر مبتنی بر فناوری دایود از 30 هزارتا 75 هزار دلار بوده و همچنین امکان رنت لیزر دایود نیز وجود دارد.
بهترین دستگاه لیزر مو زائد شامل دایود فیبر 810 نانومتری، الکس دایود و ان‌ دی یاگ می‌شود.
بهترین دستگاه لیزر مو زائد شامل دایود فیبر 810 نانومتری، الکس دایود و ان‌ دی یاگ می‌شود.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که ملاحظه کردید بهترین دستگاه لیزر مو زائد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ و تجهیزات متنوع در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. بهترین دستگاه لیزر، دستگاهی است با ویژگی‌های پوست و مو اکثر مراجعین کلینیک بیشترین هماهنگی را داشته و به‌طورکلی طیف گسترده‌ای از تناژ رنگی پوست و مو ایرانیان را شامل شود.

سؤالات متداول:

1) بهترین دستگاه لیزر مو زائد برای پوست‌های تیره چیست؟

بر اساس طول‌موج و انرژی لیزر بکار رفته در انواع دستگاه لیزر مو زائد، لیزر دایود و ان‌ دی یاگ با طول‌موج بالا و انرژی پایین بهترین گزینه برای رفع موهای زائد در افرادی باپوست تیره و برنزه هستند.

2) بهترین دستگاه لیزر مو زائد برای موهای روشن و بلوند چیست؟

به دلیل کمبود رنگ‌دانه در موهای قهوه‌ای روشن و بلوند درمان در این گروه از افراد دشوارتر است. دو دستگاه مو زائد مناسب برای موهای روشن عبارت‌اند از

دستگاه لیزر مو زائد GentleMax Pro تکنولوژی لیزر الکساندرایت 755 نانومتری و لیزر 1064 نانومتری یاگ را ارائه می‌دهد. همچنین دستگاه LumenisLightSheer DUET با تکنولوژی دایود 810 نانومتری به‌عنوان مؤثرترین دستگاه‌ رفع موهای زائد روشن شناخته می‌شود.

شما اولین نفر باشید post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *