این دستگاه لیزر قابل‌حمل با مجهز شدن به TEC خنک‌کننده بسیار قوی می‌تواند توان‌های بالای لیزر را بدون ایجاد درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال نماید. این nm ۸۰۸ با عمق نفوذ بالا و انرژی J 120 برای هر تک پالس و جذب بالاتر در کلروفرم ملانین، درون لایه اپیدرم نفوذ می‌کند و توسط ملانین موجود در فولیکول‌های مو جذب می‌شوند. در طول فرآیند درمان، انرژی لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و بدون وارد نمودن آسیب به بافت‌های پوست، فولیکول‌های مو را از بین برده و باعث حذف مؤثرتر مو می‌شود.

معرفی دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل)

یکی از اولین موضوعاتی که در مقایسه دستگاه‌های لیزر مطرح می‌شود، تفاوت قابلیت‌های آنها با یکدیگر است. قابلیت‌هایی که معمولا مشخص کننده قدرت نهایی دستگاه بوده و تصویری کلی از موارد قابل استفاده آن ارائه می‌کنند. با این حال هر چند این موضوع می‌تواند ملاک خوبی برای مقایسه باشد اما بعضا و در نمونه‌های خاص امکان قابل حمل بودن دستگاه، اهمیت بیشتری پیدا کند. دستگاه لیزر Diode Alma یکی از محصولات موجود در بازار ایران است که شاید نسبت به دیگر نمونه‌های موجود، قابلیت‌ها و امکانات کمتری را ارائه کند اما برخلاف اکثر آنها قابل حمل بوده و اصطلاحا به عنوان دستگاهی Portable شناخته می‌شود. مزیتی که باعث می‌شود این لیزر تنها به استفاده در محیط مشخص و ثابت کلینیک یا مراکز بهداشتی محدود نشود و امکان جابجایی ساده آن وجود داشته باشد. دستگاهی که باعث می‌شود رفع موهای زائد بدن از همیشه در دسترس‌تر قرار گیرد و مخاطب‌های بیشتری از امکانات و خاصیت‌های بهره‌مند شوند.

کلینیک‌های مختلفی درمان با استفاده از دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل) را به عنوان درمانی دائمی معرفی می‌کنند. در حقیقت البته باید گفت که درمان لیزر برای افراد بسیار کمی دائمی خواهد بود و بسیاری از مراجعه کنندگان نیاز دارند تا این شیوه را هر چند مدت یک بار باز هم انجام دهند. به این کار جلسات درمانی نگه‌داری گفته می‌شود. می‌توان استفاده از درمان لیزر را به راهکاری مناسب برای کاهش رشد موهای زائد تشبیه کرد. این درمان اگر تحت نظر فردی با تجربه انجام شود می‌تواند تا حداکثر هفتاد درصد حجم موهای زائد را به صورت دائم کاهش دهد. بله، فرد بعد از اتمام دوره ابتدایی درمان خود بازهم شاهد رشد موهای زائد خواهد بود اما از حجم این موهای زائد به شکل قابل توجهی کاسته شده است. در کنار کاهش حجم، ضخامت موهای زائد کاهش پیدا کرده و رنگ آنها نیز روشن خواهد شد. در این صورت موهای زائد باقی مانده که رشد می‌کنند، بسیار کمتر در کانون توجه قرار می‌گیرند و فرد نیازی ندارد که هر چند روز یکبار با استفاده از شیوه‌های سنتی آنها را رفع کند. دستگاه لیزر Diode Alma قابل حمل، دقیقا فولیکول یا ریشه مو را برای درمان هدف قرار می‌دهد. نکته مهم برای درمان با استفاده از دستگاه لیزر، هدف قرار دادن ریشه مو در فاز رشد فعال است. اگر یک بخش از بدن مانند بازو رو در نظر بگیرید، تمام موهای زائد این قسمت همزمان با هم رشد نمی‌کنند. در واقع هر کدام از فولیکول‌ها می‌توانند در فازهای مختلف قرار گرفته باشند. دستگاه لیزر صرفا زمانی می‌تواند درمان را به درستی انجام دهد که مو در فاز رشد فعال قرار گرفته باشد. به همین دلیل است که درمان لیزر در تعداد جلسات زیاد انجام می‌شود تا در سطح مقطع مد نظر، اکثر موهای زائد در فاز رشد فعال هدف قرار بگیرند. البته اینکار از لحاظ عملی غیر قابل انجام است و به همین خاطر از درمان با استفاده از دستگاه لیز به عنوان راهکاری برای کاهش موهای زائد یاد می‌شود. با توجه به این نکته باید گفت که با خرید و یا استفاده از دستگاه لیزر Diode Alma قابل حمل، انتظار معجزه در صرفا در یک جلسه درمانی را نداشته باشید. رسیدن به نتیجه مناسب با استفاده از این راهکار درمانی به زمان نیاز دارد.

نکاتی در باره استفاده از دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل)

در استفاده از دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل) قابل حمل نیز باید به نکات اساسی دیگری نیز توجه کنید. اولین نکته این است که اصلا از دستگاه مد نظر روی صورت استفاده نکنید. نور لیزر می‌تواند اثری بسیار مخرب روی چشمان داشته باشند. عمل لیزر وقتی روی صورت انجام می‌گیرد، فرد باید چشمان خود را بسته نگه داشته و در کنار آن از عینک مخصوص استفاده کند. نکته بعدی این است که فرد نباید از لیزر روی ارگان‌های حساس مثل ارگان‌های تولید مثل از لیزر استفاده کند. استفاده از لیزر در این نواحی دارای منع پزشکی نیست اما به خاطر حساسیت بالای پوست می‌تواند با درد بسیار زیادی همراه باشد. بهتر است که درمان موهای زائد این قسمت از بدن خود را به دست متخصصان بسپارید. برای مشاهده تاثیرگذاری بهتر دستگاه لیزر نیز حتما قبل از آغاز درمان موهای زائد را تا حد امکان کوتاه کنید. بسیاری از متخصصین پیشنهاد می‌کنند که قبل از درمان، موهای زائد منطقه مد نظر با استفاده از تیغ شیو شود. دلیل این امر نیز این است که موهای زائد بلند می‌تواند نور لیزر را به خود جذب کرده و از رسیدن آن به ریشه مو که هدف اصلی است جلوگیری کند. همچنین موهای زائد بلند می‌تواند باعث تحریک پوست و حتی سوختگی شود.

دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل) در کدام نقاط بدن کاربرد دارد

تقریبا همه افراد در نقاطی از بدن خود با رشد موهای زائد در طول زندگی مواجه خواهند شد. لیزر می‌تواند راهکاری مناسب برای کاهش رشد موهای زائد باشد. از لیزر می‌توان در صورت، گردن، سینه، شانه، شکم، کمر، پاها، دست‌ها و تقریبا اکثر نقاط بدن استفاده کرد. تنها مورد استثنا برای درمان چشم و نواحی اطراف آن است که احتمال آسیب رسیدن به آنها وجود دارد. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار روی نتیجه درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر، ترکیب رنگ مو و پوست است. بهترین ترکیب رنگ، پوستی با رنگ روشن و موهایی با رنگ تیره است. لیزر در حالی که به فولیکول آسیب می‌رساند اما برای پوست و دیگر ارگان‌های بدن مخاطره‌ای به وجود نمی‌آورد. البته با توجه به پیشرفت‌های به وجود آمده در تکنولوژی حالا افرادی با ترکیب‌های مختلف رنگ پوست و مو می‌توانند از این درمان استفاده کنند اما هنوز هم استثنائاتی مثل رنگ موهای سفید، خاکستری، بلوند و قرمز نمی‌توانند شاهد علکرد مناسبی باشند. گرچه امید می‌رود که در آینده باز هم با پیشرفت‌های علمی این مشکلات نیز برطرف شوند.

راهنمایی درباره دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل)

اگر قصد رفع موهای زائد بدن با استفاده از دستگاه لیزر دایود آلما را دارید بهتر است که حتما جلسه‌ مشاوره‌ای با پزشک متخصص داشته باشید. سعی کنید که در این جلسه از پزشک خود در مورد دستگاه لیزر و تاثیرگذاری آن روی ترکیب پوست و موی خود سوال کنید. پزشک متخصص حتما قبل از پیشنهاد دادن این فرآیند سوابق پزشکی شما را بررسی خواهد کرد. از شما پرسیده خواهد شد که آیا سابقه زخم‌های شدید پوستی را دارید و چه داروهایی در حال حاضر مصرف می‌کنید. همچنین پزشک قطعا در مورد ریسک‌ها با شما صحبت خواهد کرد و توقع شما را به حد استاندارد خواهد رساند. شاید شما انتظاراتی از دستگاه لیزر و درمان از طریق آن داشته باشید که ممکن است برای شما محقق نشود. اگر شما تصمیم گرفتید تا این فرآیند پزشکی را انجام دهید توصیه‌‌‌هایی به شما انجام خواهد شد. اولین مورد بدون شک فاصله گرفتن از نور خورشید است. شما باید شش هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید. در صورتی که اینکار قابل انجام نیست حتما باید از کرم‌های ضد آفتاب با کیفیت مناسب استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که تا هفته‌ها قبل از درمان پوست خود را برنزه نکنید. نکته دیگر این است که نباید از شیوه‌های رفع مو سنتی مثل واکس دوری کنید که روی فولیکول مو تاثیرگذار هستند. پیشنهاد می‌شود که دیگر شیوه‌های رفع موهای زائد حداقل چهار تا شش هفته قبل از درمان با دستگاه لیزر استفاده نشوند. همچنین پزشک به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از عمل از دارو‌های رقیق کننده خون مثل آسپرین استفاده نکنید.

ریسک های استفاده از دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل)

مانند هر نوع عمل درمانی، استفاده از دستگاه لیزر دایود آلما ریسک‌های خاصی را به همراه دارد. یکی از این ریسک‌ها به وجود آمدن اسکار و زخم است. بسیاری از کلینیک‌ها قبل از شروع درمان فرمی را در اختیار بیمار قرار می‌دهند که باید امضا شود. در این فرم امکان به وجود آمدن اسکار و زخم وجود دارد. البته باید گفت که امکان به وجود آمدن اسکار به صورت کلی بسیار کم است اما در حقیقت ظهور عوارض جانبی در درمان موهای زائد با استفاده از لیزر یا به شکل خاص دستگاه لیزر Diode Alma به چند دلیل بستگی دارد. فردی که عمل را انجام می‌دهد باید مهارت و البته تجربه مناسبی داشته باشد. مورد دوم قابلیت بدن شما برای ترمیم است. مورد سوم میزان ملانین موجود در پوست خواهد بود. در انتها نیز لیزری که برای درمان موهای زائد در بدن شما استفاده می‌شود نیز بسیار تاثیرگذار است. بعد از انجام عمل لیزر شاهد عوارض جانبی مثل قرمزی، ناراحتی و حساسیت پوست و حتی تورم خواهید بود. این عوارض بسیار شایع و البته طبیعی هستند و بدون نیاز به نگه‌داری درمانی صرف چند ساعت تا یک روز رفع می‌شوند. در مواردی امکان به وجود آمدن تغییر رنگ پوست نیز وجود دارد که برخی از آن به اشتباه به عنوان اسکار یاد می‌کنند. این تغییر رنگ پوست معمولا بعد از چند هفته به صورت خودکار ترمیم می‌شود. همانگونه که اشاره شد، استفاده از دستگاه لیزر مانند هر فرآیند درمانی دارای مخاطرات و ریسک‌هایی است. اسکار نیز یکی از ریسک‌های بسیار نادر استفاده از لیزر است. در واقع به وجود آمدن اسکار به صورت مستقیم با مهارت و تجربه فرد درمان کننده دارد. اگر فرد از مهارت و تجربه خوبی برخوردار باشد، ریسک به وجود آمدن اسکار بسیار کم است. اسکار بیشتر در زمانی به وجود می‌آید که فرد تجربه مناسب برای درمان از طریق دستگاه لیزر را ندارد. تجربه نیز کمک می‌کند که پزشک از لیزری مناسب با پوست و موی بیمار استفاده کند. بهره گیری از لیزر مناسب، احتمال به وجود آمدن عوارض جانبی نادر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

کاربرد دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل)

  1. جوان‌سازی پوست و موزدایی
  2. درمان مؤثر ضایعات مربوط به رنگدانه ­ها
  3. درمان مؤثر ضایعات عروقی

 

مزایای دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل) 

  • قابلیت نفوذ و قدرت جذب بالا در ملانین مو
  • کاهش خطر سوختگی بر روی پوست
  • خنک نگه داشتن پوست برای مدت طولانی‌تر
  • عمق نفوذ بالا در پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی
  • به‌کار گیری جنبه‌های ایمنی گوناگون بر روی دستگاه برای حافظت بیمار و پزشک
  • قابلیت جذب مناسب توسط رنگدانه‌ها
  • سیستم اپتیکی واگرا کننده منحصر به فرد پرتو لیزر بلافاصله پس از برداشتن

 

کاربردها دستگاه لیزر دایود Diode Alma (قابل حمل) 

  • جوانسازی پوست و مو زدایی
  • درمان موثر ضایعات مربوط به رنگدانه‌ها
  • درمان موثر ضایعات عروقی
  • از بین بردن دائمی موهای زائد

 

ویدئو نمای 360 درجه دستگاه لیزر Diode Alma (قابل حمل) 

 

لینک های مرتبط :

معرفی دستگاه لیزر الکس ایود

معرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم

معرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

معرفی دستگاه لیزر تیتانیوم

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *