دستگاه-لیزر-پلاتینیوم-پلاس-2022
دستگاه-لیزر-پلاتینیوم-پلاس-2022

معرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس برخورداری از سیستم خنک کنندگی دوگانه است. در این دستگاه لیزر علاوه بر هندپیس خنک کننده، از یک سیستم مجزا و مضاعف نیز برای کاهش درد و مطلوب ساختن فرآیند لیزر بهره گرفته شده است. ایمنی این دستگاه زبانزد تمامی متخصصان و حرفه‌مندان عرصه زیبایی بوده و جزو نقاط قوت بسیار مهم آن به حساب می‌آید. بنابراین میتوان دستگاه پلاتینیوم پلاس را به عنوان یک نوع لیزر بدون درد، در نظر گرفت.

لیزر پلاتینیوم آیس در زمینه رفع موهای زائد برای تمامی انواع پوست و مو حرفه‌ای عمل کرده و در آن از جدیدترین و مؤثرترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است. سیستم خنک کنندگی TEC تعبیه شده در این محصول لیزر در نوع خود بی نظیر بوده و موجب می‌شود که تجربه‌ای بدون درد و ایمن از حذف موهای زائد با لیزر را داشته باشید.

سه طول موج الکسانداریت (۷۵۵ نانومتر)، طول موج کلاسیک یا دایود ۸۰۸ نانومتری و طول موج یاگ ۱۰۶۴ نانومتری تعبیه شده در این دستگاه بهترین طول موج‌های از بین بردن موهای زائد بوده و همین موضوع کیفیت خاص این دستگاه را دوچندان خواهد کرد.

سه طول موج مختلف به کار رفته در یک هندپیس و پالس‌های کوتاه امواج لیزر موجب می‌شوند که گرما به طور یکنواخت به تمامی لایه‌های پوست نفوذ کرده و به طور اختصاصی اثر خود را بر روی فولیکول‌های مو اعمال نماید. این قابلیت به طور ویژه نسبت به دستگاه‌های لیزر دایود ارتقا یافته است و این دستگاه در مقایسه با لیزرهای دایود با سهولت و ایمنی بیشتری فرآیند لیزر موهای زائد را انجام می‌دهد.

پلاتینیوم پلاس

به کارگیری طول موج‌های مختلف در این دستگاه همچنین موجب می‌شود که لیزر پلاتینیوم پلاس برای انواع مو و تناژهای مختلف پوست به انتخابی هوشمندانه مبدل گردد. علاوه بر آن، تکنسین لیزر می‌تواند تنظیمات جداگانه‌ای را برای خانم‌ها و آقایان بر روی دستگاه اعمال نماید.

پیشرفت تکنولوژی با سرعتی پیگیری می‌شود که باعث شده بسیاری از باورهای ثابت شده در بازه‌های زمانی کوتاه رنگ باخته دیگر به عنوان واقعیت شناخته نشوند. موضوع مقابله و حذف موهای زائد بدن انسان نیز یکی از همین مسائل است که طی سال‌های اخیر بارها دستخوش تحولات اساسی شده و این روزها به شکلی بهبود یافته و کاملا استاندارد دنبال می‌شود.

مبحثی که دستگاه‌های لیزر مو نقش کلیدی در آن داشته و فرایند کلی کار را در کنار سادگی، در دسترس حجم عظیمی از مخاطب‌ها گذاشته و فرصت راحت شدن از موهای زائد را تنها با چند جلسه درمانی ساده در اختیار آنها قرار می‌دهد. با این حال شاید بسیاری از مراکز روش مورد استفاده خود را دستگاه‌های لیزر معرفی کنند اما نوع این دستگاه‌ها تاثیری مستقیمی روی شکل و نتیجه درمان دارد. دستگاه‌هایی که با قابلیت‌های مختلف روانه بازار شده و بسته به انتخاب کلینیک یا مرکز مورد نظر می‌توانند خروجی درمان را تغییر دهند. یکی از نمونه‌های مدرنی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus است.

دستگاهی که در اصل نسخه بهبود یافته نسل پیشین این دسته محصولات است و اینبار با در نظر گرفتن واکنش‌های گذشته و بهبود نقاط ضعف به فروش رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی لیزرهای مو می‌تواند برای اکثریت داوطلبان کارساز باشد و کمک به‌سزایی برای حذف موهای زائد کند. موهایی که این روزها برای رسیدن به زیبایی یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود به شمار می‌روند و هر روز بسیاری از انسان‌ها را درگیر خود کرده‌اند.

مزیت دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس 2022 Soprano Platinum Ice Plus

اصلی‌ترین مزیت دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus به استفاده آن از تکنولوژی SHR ارتباط پیدا می‌کند. تکنولوژی که این روزها مورد تایید تمامی کلینیک‌ها و مراکز معتبر جهانی است و از دید تاثیرگذاری، بالاترین سطح ممکن را به نمایش می‌گذارد. تکنولوژی SHR به شکل خاص لایه‌های میانی پوست را هدف قرار داده و با افزایش دما در این بخش‌ها ریشه موهای زائد را از بین می‌برد.

رشته‌های تابش‌های کوتاه مدت اما پرتعداد به لایه‌های داخلی پوست نفوذ کرده و با متوسط بالای قدرت توانایی از بین بردن ریشه‌های مو را بدون هیچ درد ثانویه فراهم می‌کند. این در حالی است که حرکت رفت و برگشتی روی پوست به وسیله هندپیس و همراه کردن آن با پوشش ICE که پوست را خنک باقی نگه می‌داد، از ایجاد سوختگی و درد در پوشش رویی پوست جلوگیری می‌کند و البته تاثیر نهایی روی حذف موهای زائد را نیز افزایش می‌دهد.

دکتر تانیا منیگل از سائوپائولو برزیل در این رابطه توضیح داده که استفاده از تکنولوژی SHR باعث می‌شود افرادی که پوست تیره دارند، مانند گذشته بعد از انجام درمان با آسیب‌های پوستی مواجه نشوند. همین موضوع باعث می‌شود که دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus از سیستم‌های سنتی لیزر امنیت و کارایی بالاتری داشته باشد. دکتر فرناندو اوردیالیس از مالاگا اسپانیا به این مسئله اشاره داشته که تکنولوژی SHR به شکل کلی هیچ درد ثانویه‌ای را به همراه ندارد و بدون ثاتیر روی حاشیه، تنها ریشه‌های موهای زائد را هدف قرار می‌دهد.

به کارگیری جریان‌ها و پالس‌های کوتاه مدت در کنار خنک ماندن لایه اصلی پوست، استفاده از این دستگاه با تکنولوژی همراه آن را برای کسانی که پوستی حساس یا تیره دارند، به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل شناخته می‌شود.

پلاتینیوم پلاس

روش عملکرد دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس 2022 Soprano Platinum Ice Plus

برای رسیدن به راهکاری یک پارچه دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus از سه طول موج لیزر مختلف بهره می‌برد که آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و خروجی واحد و البته موثری را به نمایش می‌گذارد. همزمان با سالگرد 10 سالگی شروع به کار کمپانی Alma Lasers، این تولیدکننده دستگاه‌های لیزر، Platinum Ice را چند سال پیش روانه بازار کرد و بعد از گذشت چند سال نمونه بهبود یافته آن را با پسوند Plus در اختیار کلینیک‌ها و مراکز زیبایی قرار داد. این دستگاه سه طول موج مختلف لیزر را به وسیله هندپیسی نوآورانه، وارد لایه‌های مختلف پوست کرده تا ریشه‌های مو با هر وضعیتی نابود شوند.

استفاده از این تکنولوژی در کنار لایه‌های محافظتی که پیش از شروع درمان، روی پوست قرار می‌گیرند شرایطی را ایجاد خواهند کرد که استفاده کننده بدون تجربه مشکلات روش‌های سنتی از شر موهای زائد بدن خود راحت شود. هر کدام از طول موج‌های توضیح داده شده در دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus به شکل خاص سه هدف یعنی برآمدگی‌های حاصل از رویش مو، پیاز مو و زائده‌های بافتی را مورد توجه خود قرار می‌دهد.

طول موج لیزر الکساندرایت که تشکیل شده از حجم زیادی انرژی به شکل خاص تمرکز خود را روی بازه عریضی از انواع مختلف مو قرار می‌دهد و به خصوص برای موهای زائد روشن یا نازک کارایی بسیاری دارد. این طول موج 755 نانومتری از سوی متخصصان بیشتر برای درمان نقاطی همچون بالای لب یا ابرو کاربرد دارد و تاثیر اصلی خود را در این بخش‌ها نشان می‌دهد. طول موج بعدی که اسپید نام دارد و 810 نانومتری است، به عنوان کلاسیک‌ترین طول موج مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر موهای زائد شناخته می‌شود و با میانگین پایین‌تری از انرژی برای نقاط کوچک‌تر با اندازه 2 سانتی‌متر کارایی دارد. با توجه به طول موج 810 نانومتری این بخش از لیزر، از اسپید به شکل خاص برای پوست‌های تیره استفاده می‌شود و تاثیر خوب خود را روی نواحی همچون پا، گونه و از بین بردن ریش به نمایش می‌گذارد.

تولیدکننده این دستگاه یعنی Alma Lasers برای سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین و مطرح‌ترین کمپانی‌های حاضر در بازار دستگاه‌های لیزر شناخته می‌شود و توانسته راهکارهای جدیدی را برای بهبود شرایط ابداع کند. با این حال باید دید که آخرین دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus با نسل گذشته خود چه تفاوت‌هایی داشته و چگونه بهبود یافته است.

درباره قابلیت‌های مختلف دستگاه پیش روی صحبت‌های مختلفی را مطرح کردیم اما بد نیست بدانید که نسل گذشته آن یعنی Soprano Ice برای سال‌ها به عنوان پرمخاطب‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد شناخته می‌شد و Alma Lasers نهایتا خود توانست آن را با محصولی بهتر یعنی سری Platinum جایگزین کند. نسل قبلی این دستگاه تنها از دو طول موج لیزر اسپید 810 نانومتری و الکس 755 نانومتری استفاده می‌کرد و نبود تکنولوژی YAG در آن باعث شده بود که معمولا افرادی به پوست تیره بعد از دنبال کردن دوره درمانی با سوختگی و درد در پوست مواجه شوند.

این در حالی است که نمونه قبلی این دستگاه لیزر توانایی تابش همزمانی سه طول موج لیزر را نداشت و در هر لحظه تنها می‌توانستید از یک طول موج آن بهره‌برداری کنید. همین مسئله تاثیر مستقیمی روی سرعت رشد دوباره موهای زائد داشت و اینبار در دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus به شکل کلی برطرف شده تا نتیجه نهایی نه تنها برای مدت زمان بیشتری باقی بماند بلکه تاثیر خود را با عوارض کمتری اعمال کند.

طول موج‌های دستگاه پلاتینیوم پلاس چیست؟

این دستگاه لیزر از سه طول موج مختلف برای اثربخشی بیشتر استفاده می‌کند. این طول موج‌ها عبارتند از طول موج الکساندرایت (۷۵۵ نانومتر)، طول موج اسپید یا کلاسیک (۸۰۸ نانومتر) و در نهایت طول موج یاگ (۱۰۶۴ نانومتر). در ادامه به توضیح هر یک از این طول موج‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم:

  • طول موج ۷۵۵ نانومتری الکسانداریت: این طول موج بیشترین میزان جذب را توسط رنگدانه ملانین موجود در پوست داراست و بنابراین، برای انواع تناژ پوستی و نوع مو خصوصاً موهای نازک انتخابی مناسب به شمار می‌آید. امواج لیزر ۷۵۵ نانومتری الکساندرایت، مستقیماً بر روی ریشه فولیکول مو اعمال گردیده و به طور ویژه برای از بین بردن موهای سطحی در بخش‌هایی مانند ابرو و بالای لب مناسب در نظر گرفته می‌شود.
  • طول موج ۸۰۸ نانومتری اسپید یا طول موج کلاسیک: طول موج کلاسیک یا اسپید با قابلیت نفوذ بیشتر در لایه‌های پوست می‌تواند قسمت پیاز و بالج فولیکول‌های عمقی را با قدرت بالا مورد هدف قرار داده و به دلیل داشتن شعاع لکه بزرگ (در حد ۲ سانتی متر) قادر به پوشش دادن سطح قابل توجهی از پوست خواهد بود. این موضوع موجب می‌شود که طول موج کلاسیک برای رفع موهای زائد در بخش‌هایی چون اندام‌ها، موهای چانه و گونه به انتخابی مناسب مبدل شود.
  • طول موج یاگ ۱۰۶۴ نانومتری: این طول موج راه حل قطعی برای افرادی است که پوستی گندمگون و یا سبزه دارند. طول موج یاگ بیشترین میزان نفوذ را در میان طول موج‌های لیزر موهای زائد داراست و به این ترتیب می‌تواند قسمت پیاز مو و پاپیلا را مورد هدف قرار دهد. ویژگی‌های انکساری این طول موج موجب می‌شود که لیزر یاگ برای از بین بردن موهای ناحیه سر، زیر بازو اطراف شکم انتخاب مناسبی باشد.

نکات مثبت دستگاه لیزر پلاتینیوم پلاس 2022 Soprano Platinum Ice Plus

به شکلی کلی در زمان استفاده از دستگاه‌های لیزر موهای زائد  باید به مسائل و نکات مهمی توجه داشته باشید. همچون اکثر نمونه‌های مشابه در زمان استفاده از دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus برای حذف موهای زائد صورت باید حتما از پوشش مخصوص روی چشمان خود استفاده کنید. موضوعی که نادیده گرفتن آن می‌تواند در ادامه مشکلات بسیاری را برای چشم‌ها به وجود آورد. دیگر نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید به مواقعی اختصاص دارد که قصد استفاده از لیزر برای حذف موهای حاضر در نقاط حساس بدن را دارید.

در این مواقع باید حتما با متخصص‌ مشورت گرفته و انجام فرایند لیزر را برعهده آنها قرار دهید تا از تابش آن به نقاطی که امکان آسیب دیدنشان زیاد است، جلوگیری شود. پیش از شروع هر جلسه درمانی باید نقاط مورد نظر برای تابش لیزر به شکل کامل از وجود هرگونه مو پاک شده و برای این کار تراشیدن به عنوان بهترین گزینه معرفی می‌شود. استفاده از واکس یا خارج مو از ریشه شرایطی را ایجاد می‌کند که لیزر طی آن تاثیر خود روی ریشه مو را از دست داده و شاید بهبودی کوتاه مدت را صورت دهد اما نهایتا بعد از مدتی به شرایط قبلی خود بازگشته و فرایند درمان برای باید دوباره از سر گرفته شود.

 

پلاتینیوم پلاسهرچند خریداران دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus احتمالا به واسطه تکنولوژی خاص آن در استفاده از سه طیف متفاوت لیزر به سراغ آن می‌روند اما نباید فراموش کرد که هندپیس قرار گرفته در این مجموعه نوآوری‌های بسیاری را به همراه داشته و در هر لحظه امکانات بسیاری را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد. استفاده از این هندپیس جدید نه تنها سرعت کلی فرایند درمان را افزایش می‌دهد بلکه به درمان‌گر اجازه می‌دهد که بسته به نقطه از بدن یا نوع پوستی از گزینه‌ای مخصوص به آن استفاده کرده و نتیجه به مراتب بهتر را نسبت به گذشته و نسل‌های گذشته این دستگاه به دست آورد.

با این حال همچنان طول درمان با دستگاه لیزر Soprano Platinum Ice Plus با استانداردهای فعلی تفاوت آنچنانی ندارد و به چیزی بین 6 تا 8 جلسه زمان نیاز دارید. هر کدام از این جلسات درمانی احتمالا به چیزی در حدود 15 دقیقه زمان نیاز دارند و ممکن است در موارد خاص بسته به وضعیت پوست یا نوعت موها، بازه زمانی اجرای درمان کلی افزایش یابد. در نهایت توجه کنید که اصولا بعد از جلسه ابتدایی ممکن است نتیجه را به شکل واضح مشاهده نکنید اما بعد از مدتی رنگ آنها از بین رفته، نازک‌تر شده و نهایتا به شکل کلی و برای مدتی طولانی از بین می‌روند.

دیگر مزایای لیزر پلاتینیوم پلاس چیست؟

این دستگاه از مزایای منحصر به فردی برخوردار است که موجب برتری آن نسبت به نمونه‌های مشابه می‌گردد. به کارگیری سیستم خنک کنندگی دوگانه و قدرتمند در این محصول موجب می‌شود که ایمنی بیمار و همچنین تکنسین زیبایی در استفاده از این دستگاه دوچندان گردد.

دیگر خبری از سوختگی یا تاول زدن پوست به علت حرارت بالا حتی در پوست‌های سبزه‌تر و حاوی ملانین زیاد نخواهد بود. در روش لیزر پلاتینیوم پلاس خنک شدن پوست به تدریج صورت گرفته و دستگاه حرارتی یکنواخت را به پوست وارد می‌آورد. این موضوع باعث می‌شود که لیزر موهای زائد با این روش کمترین میزان عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد.

میزان نفوذ بالای امواج لیزر در این دستگاه، موجب می‌شود که عمیق‌ترین فولیکول‌های مو نیز مورد هدف قرار گرفته و نیز سرعت کلاژن سازی در پوست افزایش یابد. انرژی حاصل از تبدیل امواج لیزر در پوست توسط رنگدانه‌های ملانین جذب گردیده و می‌توان لیزر پلاتینیوم را علاوه بر قابلیت بالای آن در موبری، به عنوان درمانی مناسب برای ضایعات پوستی و اشکالات عروقی سطحی نیز به حساب آورد.

سیستم اپتیکی به کار رفته در این دستگاه که موجب واگرایی امواج نورانی می‌شود، در نوع خود بی‌نظیر بوده و تجربه‌ای مطلوب را برای شما به ارمغان می‌آورد. با لیزر پلاتینیوم پلاس قادر خواهید بود با کمترین میزان درد و خطر برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شده و به پوستی شاداب و بدون مو دست پیدا کنید.

دیگر انواع دستگاه لیزر مو زائد:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *